L
Logiman: Jeg er i Sverige og Danmark i Påsken, og er da seff innom den ene og den andre. Var på Harald Nyborg og så denne til 498 som ikke er mer enn 425 Nok, så jeg tok med meg en. Virker som det er enten eller med denne, men noe burde det være siden den har vært så dyr som 1298 før. Det er vel iallefall med denne som andre spiker pistoler, å bruke riktig spiker dimensjoner.
13 svar · 5,2k läst
phl
phl: Precis, kommer från mina tidiga tonår ihåg en fysikshow med Hans-Uno Bengtsson där han kladdade runt en massa med flytade kväve. Mitt i alltihopa drog han en vals om att han kunde frysa ner sitt finger och sedan bara låta det tina igen om han var lite försiktig. Ner med pekfingret ur gummihandsken i byttan med kvävet och efter en stund upp med det igen. De flesta verkar gå på detta då
24 svar · 5,7k läst
R
roberts: [citat] Helt korrekt! Missade att det stod 400W... Tack!
9 svar · 3,1k läst
snickarboden
snickarboden: Beror på vad det är för typ av mall. Jag kör mestadels med MDF till mallar och verktygen är sticksåg, bandsåg, bandslip och/eller sliprullar. Raka ytor putsas lätt till med fräsen om man sätter en rak list på mallen och styr efter. /Kent
1 svar · 5,3k läst
Fein
Fein: Gött ska hem å kolla
8 svar · 9,4k läst
B
Bychen: Någon som känner till bandsågen E750A från Elektrotechnische Werke Hans Beimler ? Har blivit erbjuden att köpa en sådan, jag är ju lite orolig för reservdelstillgång och sånt.
0 svar · 3,6k läst
H
Hajakz: Ryker dit i tullen?? Vad menar du med de? 3270:- är ju med moms o frakt [citat]
17 svar · 7,9k läst
S
steelis: [citat] Jo jag vet det....så man åker ju Ferrari =)
31 svar · 10,5k läst
·
G
gifen: tryckluftsväxeln är för om du ska driva tryckluftsdrivna verktyg istället för eldrivna, fungerar i stor sett på samma vis som elkabeln fast det nu är lufttrycket som drar igång dammsugaren och förser den med tryckluft och dammutsug.
14 svar · 9,3k läst
bygga_bo
bygga_bo: Tack för svaret Bastefallarn, det var precis vad jag behövde veta!
3 svar · 19,9k läst
M
MaxPax: Haha. Den skulle jag kunna köpt. Hittade förvisso en sprill ny på tradera för tre å fem. Uppdaterad på återförsäljarbiten är jag dessutom. De jag pratade med är inte direkta åf för festool, utan köper in från KGC. Å så va de me dé.
9 svar · 5,2k läst
U
u95hw: Tackar för hjälpen. Tror det får bli att jag håller mig lite och håller ögonen öppna efter en begangnad.
4 svar · 5,7k läst
phl
phl: Precis, komplettera sedan med lite hål i trumman på blandaren så får du jämt och fint med puts.
4 svar · 4,8k läst
A
aje99: [citat] Nej det är inte samma, mina är klaffgångjärn för att fälla luckan. Men det är samma radie på fräsen.
12 svar · 7,4k läst
·
snickarboden
snickarboden: Tänk på att du kan få problem med kedjebrott om du inte samtidigt byter kedjedrev. /Kent
1 svar · 3,2k läst
M
morty81: då lät ju makitan som det bästa valet men har 40 mil till närmsta butik! så valet faller nog på boschen! Tack för givande svar!
5 svar · 2,8k läst
F
Farzan: [citat] ...och små barn kanske..? Låter som en läskig mackapär, di där...
24 svar · 6,5k läst
S
Styx: Jo, jag har packat upp och provat häromdagen.. Nu har ju jag inget direkt att jämföra med heller, men jag kan ju säga som så att hittills har jag försökt använda min "mobila" Festool 1010 så mycket som möjligt och den andra i nödfall.. Dessutom var själva strömstyrningen till den ur funktion från början så bekantskapen med fräsen fick inledas med att jag kapade undan all styrel
4 svar · 8,7k läst
M
Mr_T: Uppföljning: Ringde Bosch reparationsservice enligt deras svenska hemsida, en kvinna svarade på tyska. Vi bytte till engelska och hennes enda tips var att lämna in maskinen där jag köpt den så skulle den skickas ner till dem i Tyskland. Jag tyckte det lät dyrt och omständigt (inte minst eftersom jag köpt den ca. 70 mil från min nuvarande position) så jag lämnade in Boschen på
23 svar · 7,5k läst
B
Binesh: Hm.... så det låter som om det handlar om slagskruvdragare?
11 svar · 6,8k läst
snickarboden
snickarboden: Min erfarenhet är att ju mer kraft du har desto roligare blir det. Men de som du skall prata med om detta är just Logosol, de känner betydligt fler sågare än vad jag någonsin kommer att göra. Filar du bra så räcker lite, tror du förstår vad jag menar? Men jag tror ändå att du vill ha så mycket kraft som går att få. Du lär troligen få igen pengarna om du säljer grejorna så jag
3 svar · 4,2k läst
P-plats
P-plats: [citat] Det är en ny maskin men den skulle ha funnits tillgänglig från i onsdags men tydligen finns den inte i lager än men ska inte vara långt borta. Vad det gäller priset så är det upp till varje återförsäljare att sätta priser och jag skulle inte ta mer än max 1400.- för den... Fabrikatet "Luna" kommer ersätta "Race" då Luna insett att deras olika fabrikat inte är så starka
11 svar · 4,6k läst
phl
phl: Inte någon erfarenhet av det problem du beskriver, dock är det bara trams att de inte vill byta det fler gånger. Ring upp till Cylinda centralt om det strular, klart som fan de får stå för sina konstruktionsmissar.
1 svar · 3,4k läst
Daniel_N
Daniel_N: [citat] Tack för ditt svar!
25 svar · 18,5k läst
·
Dudeish
Dudeish: Kan vara så enkelt att modellen inte finns i usa = tokdyra tillbehör. Jag gav 24$ = under 150kr ink frakt för min panelnos :)
12 svar · 11,1k läst
L
Logiman: Boschen er nok bra den, men den blir litt dyr til de få gangene jeg kommer til å bruke den. Den vil selvsagt fungere som den skal og vare evig, så sånn er det vel ikke så dumt uansett.... Er enten billigdritt, eller bra når det gjelder lamellfreser. Noen som har prøvd Skil sin? Den burde være noe bedre enn den rene kina dritten. Aner ikke prisen enda, og ikke sett den i en butikk. Men hva
5 svar · 6,4k läst
L
Logiman: Det er riktig, jeg som glemte et par nuller :p
15 svar · 8,5k läst
A
Alfons_Helikopter: Har själv en AL-KO av valsmodell och är mycket nöjd. Extra nöjd var jag att det var ett etablerat märke och det var dags att byta mothållsrulle, bara att beställa hem på motorsågsaffären.
2 svar · 5,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.