Ville bara tipsa de som inte redan sett det att man nu kan köpa en Woodstar bordsfräs för 800 plus moms här..
http://www.planomaskin.se/Kampanj.html

Det är säkert ingen supermaskin men förhoppningsvis duger den för "då-och-då-fräsningar".
Själv tröttnade jag på att leta fräsbord till min 1010 och en CMS-modul för 4' plus moms kändes vääl dyrt.

Kanske är det någon som har en Woodstar BS50 och kan berätta om huruvida de är nöjda med den eller ej? Gör den sitt jobb?

EDIT: Såg att länken inte riktigt fungerar, men det skall den göra - tror det bara är tillfälliga problem med sidan..

Ser ju onekligen intressant ut... Har ett Harald olsson fräsbord som jag vill slita itu och kasta genom fönstet ....!!!! GGrrrrr

Tror ni man klarar sig med 8mm? Är inte risken stor att man vill upp på 12mm:s fräsar?

Tja
klämde på den hos Bromma järn, vart inte tokimpad av att klämma på den, men för tusenlappen verkar den prisvärd.

Jo, jag har packat upp och provat häromdagen..
Nu har ju jag inget direkt att jämföra med heller, men jag kan ju säga som så att hittills har jag försökt använda min "mobila" Festool 1010 så mycket som möjligt och den andra i nödfall..

Dessutom var själva strömstyrningen till den ur funktion från början så bekantskapen med fräsen fick inledas med att jag kapade undan all styrel och kopplade den direkt med stickpropp istället - suck...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.