zno
zno: [citat] Hmmm...där sa du något. En tigersåg skulle kanske passa bäst för ändamålet, för man vill ju som sagt ha så fina snitt som möjligt. "Häcken" jag ska gå lös på har jag f.ö. en annan tråd om: :p http://www.byggahus.se/forum/traed-buskar-haeckar/85664-hur-goera-med-denna-haeck.html
6 svar · 19,9k läst
H
Haagbard: Jag fick denna: http://www.conrad.se/swe/prodbeskr.php?recordID=814640 Någon som har några finurliga användningsområden att dela med sig av ? Förra året fick jag B&D motordrivet måttband, så sett var det ju ett fall framåt :)
36 svar · 11,2k läst
·
snickarboden
snickarboden: Har den körts på omväxlande Aspen och vanlig bensin? Det kan ibland ge lite problem med att packningar åldras i förtid. Idealet är att enbart köra på sorts bensin, Aspen eller vanlig 95 med sågtillverkarnas tvåtaktsolja. Sen så är det vanligt att folk har problem med att starta en varm motorsåg, speciellt varma sommardagar. De här motorerna blir nämligen oerhört lätt sura så det
3 svar · 6,1k läst
M
Mats_C: Jag tröttnade på värmen från halogenlampan. Så Jag monterade en vanlig (tak) lysrörsarmatur 2 * 36w på stativet från halogen strålkastaren Bra ljus & nästan ingen värme ! 72w istället för 500w !
27 svar · 15,8k läst
·
fresve
fresve: Det är ju frågan om att här igentligen bara kapa skivor i diverse mått, ingen större massproduktion. Det skall bli raka och fina bitar som inte kräver alltför mycket arbete med slip/spackel innan de kan målas/skruvas ihop. Stackars Kattjävel , inte kul.. Lycka till med att hitta en ny i djungeln av maskiner!
12 svar · 5,8k läst
Mr Handyman
Mr Handyman: Den där funktionen jag skrev om finns att beskåda i länken till worxstools.com om man klickar på rymdverktyget. Trodde först det var ett och samma verktyg som var allt i ett, men så var det väl inte?
9 svar · 9,3k läst
G
geschwint: [citat] Näe, man kan inte bara hitta på ett eller ta ett som finns. Det finns europeiska register som återförsäljarna kontrollerar mot att namn och andra uppgifter stämmer. Har man egen firma så är det inga problem. då har man kopplingen klar, annars är det bara att betala.
16 svar · 19,2k läst
snickarboden
snickarboden: Kör själv med ELU men eftersom de är så gott som identiska med DW förutom färgen så kan jag varmt rekommendera dem. Det lär vara svårt att bli missnöjd eftersom det är ett segment som DW gör riktigt riktigt bra. Sen så har Bosch en rätt trevlig maskin med sin senaste blåa, hitachi har en del som används av många så det är lite tycke och smak. /Kent
5 svar · 4,4k läst
Miles
Miles: Smart! :) Cheers!
19 svar · 7,6k läst
·
Miles
19 svar · 7,6k läst
·
C
coss: Hej om ngn e sugen så har Bauhaus den på kampanj 2890:- men hejda er Coop har den för 2795:- vilket blir 2459.60:- hos Bauhaus med lite prisgaranti :) //sture
0 svar · 3,3k läst
phl
phl: Skäraren är ju oftast långt mycket snabbare än en kap med klinga men vissa plattor är i mitt tycke i stort sett omöjliga att köra i skäraren. Har du testat en _bra_ skärare, typ en Sigma?
8 svar · 8,8k läst
T
tihimasmo: Jag måste slå ett slag för sonyericssons öronpluggar. Skaffa en telefon med mp3 spelare, ladda ner - eller för all del - köp ett par ljudböcker. Gå och lulla och gör alla tråkjobb med pluggarna i öronen och bonuseffekten blir att ljudboken pausar när det ringer och du lär garanterat höra när det ringer. Gillar du inte ljudböcker kan du lyssna på radio i de flesta moderna
7 svar · 3,4k läst
P
patrikz: Har nu lämnat tillbaka Ferm:en. Får se om jag hittar en beg proffsmaskin istället eller något. Kollade även lite på Best Tools borrhammare. Har kört den en del och minns att den var rätt ok.
6 svar · 6,3k läst
·
J
jselen: Någon som har erfarenhet av en Record Power CL3 svarv? Skulle få tag på en begagnad sådan inklusive diverse tillbehör för 400 euro, dvs ca 3700 kronor.
0 svar · 3,3k läst
phl
phl: Var iaf som jag misstänkte MK2 på min pelarborrmaskin och spindeln är genomborrad så det ska nog gå att fixa till en dragstång så man kan fräsa mindre prylar med maskinen ;)
3 svar · 8,7k läst
Dudeish
Dudeish: Radion är hel/halt tuning step.
2 svar · 2,7k läst
·
A
andersmc: Nej, men pistolen är definitivt felaktig. Det är väl bara att byta den?
1 svar · 3,1k läst
pernitta
pernitta: Ni har fel allihop! Det går inte! Önskar Er alla en trevlig helg! per
26 svar · 4,8k läst
·
M
Mats Bengtsson: [citat] Jag har ett par billighetssatser (Harald nyborg är ännu billigare än de du nämner). De är ett utmärkt sätt att komma igång. Men det finns stora skillnader mot dyrare stål: 1. De dyrare har ofta lite mer skärlängd 2. De billiga har sämre stålkvalitet, speciellt i laminat och hårdare material ger det snabbt utslag i form av små hack och oskärpa i stålet --- Mats ---
6 svar · 14,7k läst
G
Gurnett: Var på Rockler en vecka sen, men missade den. Som det påpekas i andra inlägget så är det lätt att bygga varianter på detta som fungerar minst lika bra eller bättre (finns tex i woodcraft eller shopnotes).
2 svar · 8,1k läst
phl
phl: Ja, vad är det för dönicke!? Jag menar, varför filma hur man fäller ihop en specifik såg på ett specifikt bord?
7 svar · 3,3k läst
U
u95hw: Tackar, det får bli Jula efter jobbet imorgon. Lösa T-spår finns att köpa så det blir ju kanon. Alltid kul att fräsa lite i metall så det kan ju bli ett litet kvällsprojekt istället för att köpa.
6 svar · 12,4k läst
·
J
JockeR: Måste åka och kolla i morgon igen ... var helt säker på när jag tittade på dom idag att "dom här kan jag inte använda utan en vanlig skena"
12 svar · 9,3k läst
·
P-plats
P-plats: Måste slå ett slag för Essves skruv med CorrSeal ytbehandling som är i samma Miljö-/Korrosivitetsklass som rostfria skruv av bättre kvalite. Har för mig deras trallskruv slog Biltemas rostfria med hästlängder i Råd & Röns-tester. Trallskruv: http://katalog.toolstore.se/webspeed/katalog/kat_produkt.p?bid=V70&kat_bid=V70&dokid=wc320122&katnr=2&katsektnr=131 Universialskruv:
14 svar · 4,1k läst
Johan Gunverth
Johan Gunverth: Det borde man kunna tillverka själv.
1 svar · 5,2k läst
FemTummar
FemTummar: Lite dåligt skärpedjup, men profilen framgår iaf
4 svar · 3,3k läst
·
screamin-daemon
screamin-daemon: Det är Mafell som har producerat den så det är kanske därför??
2 svar · 3,6k läst
·
ikeahantverkaren
ikeahantverkaren: skulle byta en ytterdörr i en källare.I den gamla karmen hade man borrat ett hål och dragit ut en kabel till ytterbelysningen. För att få bort den gamla karmen utan att skada kabeln sågade jag två paralella snitt med multimastern och fick enkelt bort kabeln. Använder ofta den till att kapa golvlist utan att behöva ta loss den från väggen. jag har den gamla modellen utan stjärnfäste
7 svar · 4,8k läst
G
glesbyggaren: Tack för svaren! Det verkar luta åt att göra en nätbeställning med leverans till hotellet. Men nog borde det väl finnas någon rejäl byggbutik i den stora staden? Corner-hur gick du tillväga vid beställningen. Beställde du från hotellet eller skötte du det på hemmaplan innan resan?
8 svar · 5,0k läst
P
Peter_K: Det blev en Skil i födelsedagspresent idag :) Nu ska jag bara lära mig hur den fungerar och köpa en sats frässtål. Några förslag ?
9 svar · 11,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.