4 242 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Solosågen
Hej
Ni som har solosågar vad har ni att säga om dom, är dom bra och lätta att använd. Ska man
köpa M5 eller M7? är en viss prisskillnad. Jag har egen skog och tänkte använda sågen till
husbehovssågning.
tacksam för svar
Ni som har solosågar vad har ni att säga om dom, är dom bra och lätta att använd. Ska man
köpa M5 eller M7? är en viss prisskillnad. Jag har egen skog och tänkte använda sågen till
husbehovssågning.
tacksam för svar
Har inte Solosågen utan timmerjiggen men en del bekanta har både Solosågen och deras trekuttershyvel.
Om jag säger som så här... Du kan lita på Logosol's marknadsföring.
Skall man ha den till husbehov så hade jag köpt en M5 och troligen med E5000 om det är för stationärt bruk, annars med det största i motorsågsväg som man kan finna. Jag kör med en lite modifierad Husqvarna 288XP och den klarar det mesta med 20 tums svärd och det är väl ungefär vad 6,1 hk orkar med.
Sen så vet du väl att du har ångerrätt från Logosol? Ja, jag är impad över det företaget och gillar deras produkter, speciellt deras nya Big Mill/Timmerjigg.
/Kent
Om jag säger som så här... Du kan lita på Logosol's marknadsföring.
Skall man ha den till husbehov så hade jag köpt en M5 och troligen med E5000 om det är för stationärt bruk, annars med det största i motorsågsväg som man kan finna. Jag kör med en lite modifierad Husqvarna 288XP och den klarar det mesta med 20 tums svärd och det är väl ungefär vad 6,1 hk orkar med.
Sen så vet du väl att du har ångerrätt från Logosol? Ja, jag är impad över det företaget och gillar deras produkter, speciellt deras nya Big Mill/Timmerjigg.
/Kent
Tack för ditt svar snickarboden!! tror du inte en E4000 skulle räcka oxå...vill inte såhär i början lägga ut för mycket pengar innan jag vet om detta är det rätta för mig!!
Min erfarenhet är att ju mer kraft du har desto roligare blir det.
Men de som du skall prata med om detta är just Logosol, de känner betydligt fler sågare än vad jag någonsin kommer att göra.
Filar du bra så räcker lite, tror du förstår vad jag menar? Men jag tror ändå att du vill ha så mycket kraft som går att få. Du lär troligen få igen pengarna om du säljer grejorna så jag tror inte du behöver vara så orolig över motorvalet.
/Kent
Men de som du skall prata med om detta är just Logosol, de känner betydligt fler sågare än vad jag någonsin kommer att göra.
Filar du bra så räcker lite, tror du förstår vad jag menar? Men jag tror ändå att du vill ha så mycket kraft som går att få. Du lär troligen få igen pengarna om du säljer grejorna så jag tror inte du behöver vara så orolig över motorvalet.
/Kent
Klicka här för att svara