Amstaff_Loco
Amstaff_Loco: hej är det någon som har eller har provat en tryckluftsdriven nibbler? det finns ju en hel uppsjö av dom, jag har själv en elektrisk men funkar de tryckluftsdrivna lika bra? ja böket e ju att släpa fram kompressor mm men de vore skoj å höra lite om de funkar Mvh.
0 svar · 2,0k läst
Lagavulin
Lagavulin: Ska tydligen gå att bestycka med nya "klingbelysningen" av typen LED, där en tydlig skuggrand markerar klingans kant till skillnad mot trad. laser. Behöver aldrig justeras vad jag fattat. Lagavulin
2 svar · 2,2k läst
N
Norell: Hej, demolitionbladen går som sagt lite segt när det är grövre virkesdimensioner, men häromdagen hittade jag Essves tigersågsblad och denna var det rejält bett i, verkligen grovtandat: http://katalog.essve.se/webspeed/katalog/kat_produkt.p?bid=V70&kat_bid=V70&dokid=wc63441&katnr=1&katsektnr=278
18 svar · 21,4k läst
bygga_bo
bygga_bo: För ungefär ett halvår sedan köpte jag mig en NT 361 Eco. I nedanstående tråd spekuleras det kring att 361:an är 35:ans föregångare. http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/87337-kaercher-nt-361-eco.html Jag vet inte om det hjälper dig att dra några slutsatser beträffande 35:an, dvs om de är tillräckligt lika för att jämföras? Jag kan i varje fall konstatera att jag
2 svar · 3,5k läst
ClasseClas
ClasseClas: [citat] Nja, fläkten blåser luft genom batteriet under laddning. Trafon klarar sig ändå. Batteriet har ett schakt med luftkanaler för att tillåta bra kylning.
32 svar · 11,5k läst
Totte_S
Totte_S: Ok, tack för att det finns en till.... ;-) Får väl sätta mig och fnula lite. Tur man har ett par manuella tills vidare...
2 svar · 1,4k läst
J
jon_h: Ja, en tråd i varje ämne, tack. http://www.byggahus.se/forum/byggmaterial-byggteknik/103773-passa-ihop-braedor-med-60-vinkel.html Låser denna.
3 svar · 1,3k läst
·
mattiasp
mattiasp: Berätta gärna hur det med den brända motorn när du vet mer!
13 svar · 2,0k läst
·
Daniel_N
Daniel_N: [citat] har du haft festoolen i 30 år och den har fungerat riktigt bra så kan jag inte förstå varför du tittar på något annat? Bosch gst 135ce samt festool ps300eq brukar vara poppis, vet dock inget om metabon. Har dock fått känslan av att många av metabos modeller har blivit med "plastiga" och med sämre kvalitetskänsla i.
1 svar · 3,0k läst
jac
jac: Daniel_N, tack för tipset med fastskruvade reglar, det är naturligtvis så "man" gör. Då får jag förvisso inte köpa några nya tvingar men det får jag väl leva med. ;-) Pär och Mikael, tack för "limskolan". Undrar var jag läste detta med att det skulle vara svårt att limma MDF? Jag tror det var någon (gammal?) tråd här på forumet. Nåja det viktigaste är att det tydligen
8 svar · 9,5k läst
pernitta
pernitta: Det är riktigt phl, ytterligare en nackdel var, att man hela tiden måste trycka neråt, annars sjönk varvtalet till nära noll. Jag upplever att maskinen nu är betydligt trevligare, och vill gärna dela med mig av erfarenheten. per
8 svar · 4,5k läst
·
mattiasp
mattiasp: Jag kan meddela att Bauhaus motsvarighet till Classes länkhjul är något dyrare än Classes. Men Bauhaus hjul är kullagrade och Classes glidlagrade. Jag gissar inte. Jag har precis köpt och plockat isär Bauhaushjulen, eftersom jag tänkte smörja upp glidlagren, men det hade jag inget för. Kanske är det ibland så att man får vad man betalar för.
22 svar · 17,0k läst
MathiasS
MathiasS: ...ok jag har fattat...... ;)
16 svar · 3,3k läst
G
Gimbal: Tackar för tipsen, det ska provas.
12 svar · 6,5k läst
·
F
fedex: [citat] Nej, jag försökte faktiskt själv först med en SYS 1, men insatsen är för hög, antagligen för att få plats med tillbehören på högkant och göra innehållet mer lättöverskådligt.
3 svar · 2,4k läst
N
nooy: Hitta ett eftermarknads märke..... http://www.bigglugg.com/products.html Det får bli ett sådan... Mvh Erik
4 svar · 1,7k läst
Mr Handyman
Mr Handyman: Det är givetvis en fråga om att tycka att det är roligt. Det kommer säkert fungera. Någon kapitalförstöring är det nog däremot inte tal om. Visst arbete givetvis, men några större pengar blir det väl inte. Däremot är jag övertygad om att det inte är den sista vertikalfräsen jag köper.
23 svar · 5,1k läst
·
Lagavulin
Lagavulin: OK! Hajjar alla metoder. Vad kan användas i modern fönsterproduktion då? Knappast japansåg. Någon form av klinga eller frässtål bör ju användas. Någon som vet? Lagavulin
5 svar · 1,8k läst
G
geschwint: Paketet som lobo69 rekommenderade är helt suveränt till ett mycket bra pris. Har man nu inte dille på att byta ut saker hela tiden då det kommer nya roligare prylar så kommer detta paket att räcka lääänge. Dessutom kommer det att täcka det mesta av jobb som dyker upp.
10 svar · 2,2k läst
N
Nonkan: Vet du vad det är för växellåda på? Brukar vara Peerless, men det är inte säkert, ibland petar dom dit andra när lådorna tar slut. Har du problem att få ihop det inuti växellådan eller utanpå? Är det bara att få dit bromsen utanpå lådan så har jag rep. anvisning, men den är nyare än -96, men principen borde vara samma. PM:a mig din mailadress om du vill ha den.
1 svar · 2,6k läst
småmaskinsservice
småmaskinsservice: https://etli.bosch-pt.com/(2sekw055n5a0pti1tezqizv3)/graphic/b_gra/F015/4/05/F0154050.A11.gif Kolla på den skissen så ser du vilka delar som finns. Ser ut som om det sticker ut något som kan vara "stödhjulet" fast komplett på drevet (Pos. 19). Vet inte riktigt hur den sågen ser ut.. men om det skall vara något som liknar det så är det nog den delen!
1 svar · 2,3k läst
Music Man
Music Man: Det är från insidan trä,sen betong,och i betongen har de lagt sten,tydligen vanligt förr (huset är från 1929)sen tegel..Efter mycket slitande med att borra små hål,knacka med spett och slägga hålsåg,större borr så har jag fått till det... Hade det inte varit sten i betongen så hade det gått hur snabbt som helst...:O( Envis som en åsna kanske.. :O)
11 svar · 6,5k läst
W
Woodmec: Emcos maskiner är ju små maskiner. Jag köper mycket hällre en Emco än annat kina skräp som finns på marknade. Luna har fortfarande kvar vissa reservdelar.
3 svar · 4,7k läst
J
josa100: Begrundade det som sades ovan. Ska mest göra raka snitt och då duger ju en cirkelsåg med metallklinga eller twinner även om det flyger lite flisor å så... Helt klart det billigaste alternativet...
5 svar · 6,7k läst
P
Anonymiserad 23608: Makitan kan nog vara intressant. Tack för tipsen!
7 svar · 2,6k läst
·
mattiasp
mattiasp: Sortimentet av sprängskisser på den sidan var tyvärr inte så stort (ännu?). Jag rekommenderar att surfa efter sprängskisser på respektive maskintillverkares amerikanska sida.
1 svar · 1,3k läst
S
scenic46: Med progressiva glasögon är det lätt att avväga fel med s.k. automatiska "manuella" avvägningsinstrument p.g.a. att det finns två horisontella linjer utöver ett rent s.k. hårkors. Ingen fabrikant/ ÅF har iaf kunnat ge mig förslag på ett instrument med rent hårkors. Alternativ: Alternativet, även om det blir lite saftigare är att Digitalt avvägningsinstrument typ Leica Sprinter.
0 svar · 956 läst
Amstaff_Loco
Amstaff_Loco: jag har också testat detta men min slagskruvare men jag bytte tillbaka snabbt å kör bara med Makita BDF451Z skruvdragare, mycket behändigar å jämnare gång just vid karmskruv, men smaken e ju som baken, nu har man ju grejer så att man kan köra med "knacken" också å de e ju de viktigaste å roligaste :)
16 svar · 10,5k läst
M
Micke184: [citat] Enl. bilderna på FOG'en så har Dewalten "spåret" i mitten av skenan. Detta gör med största sannolikhet att Festool'en INTE är kompatibel med Dewalt skenan heller:(
6 svar · 10,9k läst
M
Micke184: [citat] Kanske kan bryta ut disk. om ett "trafobatteri" till egen tråd? Är medveten om att ett switchat nätagg. ger en del "rassel" - men vad spelar det skruvdragaren för roll då den är en resistiv/reaktiv last? Tänte fö göra en not om trådskaparens frånvaro men han har trots allt "bara" varit borta i tre dagar...
21 svar · 4,6k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.