P
En kollega inbillar sig att en elektrisk maskin liknande den tryckluftsdrivna stickisen på bilden här vore det ultimata verktyget för honom, men finns det?

• 8112.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
En sådan här kanske?

• ministicksåg.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Glömde skriva att det är en Makita på bilden

Visste att jag hade sett någon. Fick för mig att det var bosch som tillverkade den men så var det ju makita. Har även sett av ett annat märke och jag undrar om det inte är flex. Hittar inte den på deras hemsida dock. Kanske utgått.

http://www.ridgid.com/ASSETS/ADD1648A3A5A40A896FC86C8946877AC/R3030_2a_Final.jpg

Hittade en på ridgid med. Dock bara med 120v. Kanske finns för 230v också

Bilden ovan är på makitas JR1000FTK som använder vanliga sticksågblad, kanske funkar, men jag antar att det är de betydligt smidigare och mer tättandade bladen till tryckluftssågen han vill ha elektriskt. Jag har en gång i tiden kört med en elektrisk version av den sågen, tillverkad av FLEX, men jag hittar inte den i sortimentet nu.

Gilbert skrev:
Bilden ovan är på makitas JR1000FTK som använder vanliga sticksågblad, kanske funkar, men jag antar att det är de betydligt smidigare och mer tättandade bladen till tryckluftssågen han vill ha elektriskt.
Finns ju även blad för metall till sticksågar!

P
Makitan kan nog vara intressant. Tack för tipsen!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.