Mäster skrev:
Nu har jag inte lusläst tråden, men det finns karmnyckel till skruvdragare att köpa på de flesta brädgårdar/järnhandlar.
Runt 80:- brukar jag ge, de ser likadana ut som t-nyckeln, fast inget T, så att säga,
Funkar dessutom med i stort sett vilken skruvdragare som helst, Bosch, Makita, Hitachi, Panasonic, De-Walt , 12-18 V är vad jag använt utan problem.....
(20.000 karmskruv är väl inte så himla mycket, om man jobbat ett tag)
Japps, i en skruvdragare med borrchuck funkar det bra, men i en slagskruvdragare, med 1/4" sexkantfäste för bits istället för chuck funkar det sämre. Kör man med "moderna" karminfästningar, som adjufix och tema-hylsor så uppskattar man nog att det går snabbt att skifta mellan karmskruvsnyckeln och en bits som passar till skruvarna man drar fast hylsan med också.

jag har också testat detta men min slagskruvare men jag bytte tillbaka snabbt å kör bara med Makita BDF451Z skruvdragare, mycket behändigar å jämnare gång just vid karmskruv, men smaken e ju som baken, nu har man ju grejer så att man kan köra med "knacken" också å de e ju de viktigaste å roligaste :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.