5 918 läst ·
25 svar
6k läst
25 svar
KAPEX KS 120 eller GCM 10 SD
Sida 1 av 2
Har försökt sniffa upp alla info om dessa 2 men har lite svårt att övertala mig själv om att köpa festoolen då den är väldigt mycket dyrare. Någon som har en bra motivering?
Går det förresten att kapa 95x95 i feestoolen, verkar ju gå i boschen enligt flera på forumet?
Går det förresten att kapa 95x95 i feestoolen, verkar ju gå i boschen enligt flera på forumet?
Har fått ett pris på en Kapex på 9995 ink moms är det bra pris?
Hej, ja det e de väll.Servicesnickarn skrev:
Men luska lite hos andra och berätta vad du fick för pris hos konkurenten så kanske det faller lite till. Fick offererat den för 8745:- ink moms för 2 veckor sen men körde på en bosch istället.
vart fick du sånt fint pris.
I örebro har vi bara 3 återförsäljare
I örebro har vi bara 3 återförsäljare
Av hänsyn till återförsäljare av Festoolgrejor berättar vi inte i forumet vem som gav ett bra pris på Festoolprodukter.
Som ni känner till så är Festool själva elaka mot de handlare som erbjuder ett lägre pris än rek.priset. Vi vill ju ha kvar de handlare som är villiga att diskutera pris!
Tipset är således att man försöker att diskuter pris med sina Festoolhandlare på sin ort.
Anslut er till motståndsrörelsen och häng inte ut bra handlare på forumet!
Som ni känner till så är Festool själva elaka mot de handlare som erbjuder ett lägre pris än rek.priset. Vi vill ju ha kvar de handlare som är villiga att diskutera pris!
Tipset är således att man försöker att diskuter pris med sina Festoolhandlare på sin ort.
Anslut er till motståndsrörelsen och häng inte ut bra handlare på forumet!
Som matiasasp säger handlare är också människor så man får prata med dem men de kan få skit från festo i sig för sånt.
Jag kör in till min handlare var och varranan dag för att hämta ut material eller maskiner så jag har bra kontakt med dem, sen att jag får böna o be och gå runt samma maskin i en månad o påpeka att en sån hade jag velat ha om priset var det rätta tills de ger sig är ju en annan sak
Jag kör in till min handlare var och varranan dag för att hämta ut material eller maskiner så jag har bra kontakt med dem, sen att jag får böna o be och gå runt samma maskin i en månad o påpeka att en sån hade jag velat ha om priset var det rätta tills de ger sig är ju en annan sak
visste inte om detta... sorry
är själv på bygghandeln var dag men de är lite svårflörtade. Får väl fortsätta tjata.
är själv på bygghandeln var dag men de är lite svårflörtade. Får väl fortsätta tjata.
Jag köpte mig en Kapex här före jul. En dröm om man jämför med många andra. Min gamla kap och ger var en Makita ls1214 som också var bra. Men inte i klass med Kapex.
Du får nog svårt att motivera det högre priset, men vill du ha det bästa så...
Köpte själv Kapexen i höstas och kompletterade med bordet och de uppdaterade ben-stativen som kom i november. Mycket bra kit tillsammans.
Du sparar dock några tusen på att köpa sågen och bordet/stativen samtidigt.
Köpte själv Kapexen i höstas och kompletterade med bordet och de uppdaterade ben-stativen som kom i november. Mycket bra kit tillsammans.
Du sparar dock några tusen på att köpa sågen och bordet/stativen samtidigt.
Redigerat:
Har du kollat in storebror. alltså GCM12SD ? Den tar lite. Framför allt när du gerar.
Hmm, har jag missat något i specarna? Dessa finns på deras hemsida och jag kan inte se att den klarar 95x95, men jag kanske har otur när jag tänker:ACME skrev:
Ska försöka dra in till den lokala festoolhandlaren imorgon och klämma lite på den så får man se om den är värd de extra pengarna. Den ska ju helst hålla tiotals år.Sågdjup 90°/90° 305 x 88 mm
Sågdjup 45°/90° 215 x 88 mm
Skärdjup 50°/90° (vänster) 196 x 88 mm
Skärdjup 60°/90° (höger) 152 x 88 mm
Skärdjup 45°/45° (vänster) 215 x 55 mm
Skärdjup 45°/45° (höger) 215 x 35 mm
Specialsågdjup 90°/90° 60 x 120 mm
Specialsågdjup 45°/90° (vänster) 40 x 120 mm
Särskilt sågdjup 45°/90° 20 x 120 mm
Var in och klämde på en kapex och gcm 10SD som stod bredvid varandra. Utan att ha kört dem så tyckte jag kapexen hade några fördelar så det får nog bli en sådan, priset må vara lite saftigt men det svär man bara över en gång.
Tack för alla svar!
Tack för alla svar!