Ska lägga om taket i sommar och kommer väl förmodligen behöva göra en del kirurgiska ingrepp i en några av betongpannorna. Kan jag använda tigersågen till det? Vad typ av blad behöver jag i så fall?

Vinkelslip med diamantklinga känns ju som ett bättre alternativ..

Jo, men en sån äger jag inte... än. Kan väl köpa förstås, men jag hade hellre lagt pengarna på nåt jag har mer regelbundet bruk för.

Helt fel att andvända tigersåg till takpannor fungerar inte.Det enda som fungerar är en stor vinkelslip med koromantklinga klingan kan du köpa på Biltema fungera bra o länge.Jag vet som snickrat på småhus i 30år.

FemTummar skrev:
Jo, men en sån äger jag inte... än. Kan väl köpa förstås, men jag hade hellre lagt pengarna på nåt jag har mer regelbundet bruk för.
Torde vara en försumbar kostnad med tanke på arbete..

Köp en lågprisvariant på vinkelslip, Jag har en 230mm av nåt billigt märke.
Den funkar hur bra som helst där är tiom mjukstart på den.

Jag har lite för dålig erfarenhet av billiga maskiner för att vilja köpa ännu en. Även om det kostar mer så föredrar jag en maskin som håller vad den lovar eftersom jag inte kommer ha tid att åka flera mil fram och tillbaka till affären för reklamationer när jobbet väl kommer igång. Pundet står dessutom fortfarande gynnsamt mot den norska kronan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.