3 449 läst ·
9 svar
3k läst
9 svar
Tryckluftverktyg märken, pris mm
Tjenare,
funderar på att unna mig några tryckluftsverktyg.
Borrmaskin, slip, excenter, kap mm.
Swedol har Ampro
Biltema, Classe och Jul(a) egna noname-prylar
Är helt ovetande och har inga erfarenheter på
tryckluftsfältet. Men undrar om det räcker med
noname eller om AmPro är att föredra eller köper
man nå´n hel annan märkespryl i USA eller UK.
Vad tycker ni med tryckluftserfarenhet ???
mvH
Hobbit
funderar på att unna mig några tryckluftsverktyg.
Borrmaskin, slip, excenter, kap mm.
Swedol har Ampro
Biltema, Classe och Jul(a) egna noname-prylar
Är helt ovetande och har inga erfarenheter på
tryckluftsfältet. Men undrar om det räcker med
noname eller om AmPro är att föredra eller köper
man nå´n hel annan märkespryl i USA eller UK.
Vad tycker ni med tryckluftserfarenhet ???
mvH
Hobbit
Jag har blandade märken, mest "fina" märken. T.ex mutterknack har jag Ingelsoll rand, 1/2tums spärrskaft Atlas Copco osv. Lite simplare grejer har jag AmPro, Biltema osv. Spikpicka Senco. Min filosofi är att lite mer avancerade krävande verktyg = kvalle, simplare och som kanske inte använda hela tiden = billigare.
Swedol och de du kallar noname-prylar är ju i samma klass men å andra sidan så är ju luftverktyg ganska simpla över lag så många gånger räcker dessa ganska långt..
Vill du ha något riktigt prisvärt så är CP:s Automotive verktyg något att kika på!
Vill du ha något riktigt prisvärt så är CP:s Automotive verktyg något att kika på!
Atlas håller bäst kvalitét bägge serier.
Tror att Bahcos nya serie som görs i samma fabrik som Snap On kommer att bli en hit. Dessa kommer att ligga under priserna mot Atlas Proserie.
Noname rostar och kräver en jättestor kompressor.
/Henrik
Tror att Bahcos nya serie som görs i samma fabrik som Snap On kommer att bli en hit. Dessa kommer att ligga under priserna mot Atlas Proserie.
Noname rostar och kräver en jättestor kompressor.
/Henrik
Ampro ligger allt lite över noname maskinerna.Har en mejselhammare som har funkar bra och länge.Dessutom använd den väldigt ofta.Har även karossåg av samma märke,används också flitigt.Jag har kört slut på 2 st biltemsågar på 2 1/2 år.Ampro har hållit i 3 år nu och då har jag använd den betydligt mer än de båda biltemasågarna tillsammans.Jag har även en mutterknack (trugear) från swedol som är väldigt prisvärd och som drar riktigt bra.Har även några riktigt billiga maskiner som einhell och ngt annat konstigt lågprismärke,de bara känns inte riktigt bra ,vibrerar och är allmänt oprecisa.Så de billigaste maskinerna tycker jag är inget att ha.Jag har dyrare saker på jobbet som CP,IR,kawasaki,yokota och uryu.Det är ju riktigt bra saker,speciellt uryu men då blir det väldans dyrt och inte ekonomiskt förvarsbart.Mitt tips är att hålla sig borta från de allra billigaste maskinerna iallafall.De håller inte vidare länge om man kör över 6 bar som i princip alla gör. / Mats
Medlem
· Västerbotten
· 550 inlägg
För att man slipper bära motorn, gissar jag. Men det ska bli intressant se vad svaret egentligen är 
Klicka här för att svara