Bara för att skryta och retas lite så har jag införskaffat en Festool Domino ochFestool Domino bricksystainer samt listanslaget.

Ikvällblir det FREDAGSMYS!!!:D

Grattis!
Mycket nöje.
Där var min fredagskväll förstörd ;)

muahahaha

henrik79 skrev:
Bara för att skryta och retas lite så har jag införskaffat en Festool Domino ochFestool Domino bricksystainer samt listanslaget.

Ikvällblir det FREDAGSMYS!!!:D
Det har jag haft länge, Muhahaha

Bara att gratulera och önska ett fortsatt trevlig fredagsmys då!

Har ni sökt hjälp för det här?:) Ni börjar ju låta som hon som hade gift sig med Berlinmuren i "100 höjdare"... (Sover ni med maskinerna också?)

bigsnucke skrev:
Har ni sökt hjälp för det här?:) Ni börjar ju låta som hon som hade gift sig med Berlinmuren i "100 höjdare"... (Sover ni med maskinerna också?)
Jag har dom med i sängen, men sover gör vi inte........

Aha, det förklarar saken...;)

Kan ju lika gärna kapa denna tråden för en liten fråga...
Tänkte se till att så smått hamna i träsket, vilken butik i Blekinge eller Kalmar med omnejd bör man vända sig till? Priset lär ju hamna på detsamma med tanke på Festool's prisfilosofi, men vill få bra och kunnig hjälp av hjälpsam personal...

Eller är det mer långväga färder som bör planeras?

Vill ju med kunna mysa lite på fredagskvällen...

Jag har inte koll på bra butiker i dina trakter, men jag kan konstatera att i jämförelse med de butiker som finns i södra skåne så har jag fått enormt mycket bättre hjälp på detta forum och på festoolownersgroup.com

Forumet är onekligen till stor hjälp när det kommer till allt möjligt gällande verktyg. Trodde nästan jag vet ensam av att ha en lätt "verktygsfetisch" fram tills dess jag hittade hit.

Har genom att läsa omkring här hittat mycket matnyttigt, och det har färgat av sig när det gäller kommande inköp, och ett redan avklarat med för den delen.
Men, när man väl ska handla sina uttänkta saker så står man ju där ensam, utan forumets trygga famn att luta sig mot, och då är det trevligt med bra personal. En annan del i det hela är att jag hellre stödjer firmor som har påläst personal, där man kan fråga om dom sista oklarheterna osv istället för "Bauhaus eller Cheapy" typen av ställen där personalen lika gärna skulle kunna syssla med att kränga stereo i en lada eller jobba på Ica.

StyrmanBerg skrev:
En annan del i det hela är att jag hellre stödjer firmor som har påläst personal, där man kan fråga om dom sista oklarheterna osv istället för "Bauhaus eller Cheapy" typen av ställen där personalen lika gärna skulle kunna syssla med att kränga stereo i en lada eller jobba på Ica.
Håller med dig. Tyvärr så har jag ännu inte varit i någon affär där festool-kunnandet har varit på någon nivå som har kunnat hjälpa mig med mina inköp. Undantaget har varit när festools säljare hade demodag hos theofils.

Rätt butik?
Man måste hitta rätt person/er i butiken ;)
Jag har hittat rätt person och det är värt mycket.
Med rätt menar jag:
Ge bra tips, inte bara verktygstips.
Till och med avråda från köp (inget sålt för butiken).
Om dom inte kan hjälpa till så ska dom veta var du ska vända dig.
Ge bra rabatt (ägare).

Redigerat:
Lite återkoppling eftersom jag frågade efter en bra butik och lyckades hitta en som iaf jag var riktigt nöjd med.

Det blev ett inköp så man kan börja grotta ner sig i träsket...
Butiken jag till slut hamnade i var BMS, Kalmar, det blev många minuters verktygsprat om både det jag hade tänkt köpa och en hel del annat.

Kan inte annat än rekommendera butiken om man letar efter Festool, Makita eller Mafell i Kalmar med omnejd. Kunnig och bra hjälp, en kille som gillade verktyg och att prata om dom. Avrådde från vad han tyckte var mindre bra eller onödiga tillbehör. Gjorde alltså inte allt för att sälja, utan gav råd utifrån mina behov och önskemål.

Det kommer helt an på hur hur intresserade de själva är av grejorna. Har varit runt i ett flertal butiker som säljer Festool, och är i princip alltid själv först med nyheterna. Hur roligt blir det? Sen dyker det ju upp saker i affären ibland som man inte hört talas om, men det har sällan personalen heller då. Antar att det varit någon TTS-säljare där och hjälpt dem med beställningen?

För övrigt kan man få rätt bra hjälp tycker jag nog, även om det finns vissa butiker där personalen inte är intresserad av kunderna över huvud taget (inte ägaren!), utan har dålig attityd, och det beror nog inte på att jag är för dåligt insatt för att kunna ställa relevanta frågor misstänker jag.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.