5 494 läst ·
18 svar
5k läst
18 svar
Förvaring av långa borr
Sida 1 av 2
Jag har ett gäng långa borr som jag inte har kommit på någon bra förvaringslösning till. De flesta är 30-40 cm långa, blandat centrumborr (flat) och spiralborr.
Hur har ni löst detta? Jag är på jakt efter någon låda eller ask som är tillräckligt lång. Jag inser att det säkert finns någon begåvad systainerlösning, men sådana brukar kunna tendera att bli relativt kostsamma.
Alltså; tips på billig förvaringslösning för långa borr efterlyses härmed. Absolut ingen nackdel om även andra än de riktigt långa borren ryms i samma låda.
Hur har ni löst detta? Jag är på jakt efter någon låda eller ask som är tillräckligt lång. Jag inser att det säkert finns någon begåvad systainerlösning, men sådana brukar kunna tendera att bli relativt kostsamma.
Alltså; tips på billig förvaringslösning för långa borr efterlyses härmed. Absolut ingen nackdel om även andra än de riktigt långa borren ryms i samma låda.
Redigerat:
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
En systainer är väl ca 40 cm lång, de längsta kan väl ligga på diagonalen. Det kostar ju några hundralappar, så det beror ju på om du är beredd att lägga det. Annars är det nog hemsnickrat som gäller.
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Det där med VP-rören lät ju lite intressant faktiskt, då kan man ju välja hur många borr som ska skava mot varandra i varje rör.
Jaha, en systainer 5 som man öppnar liggande då. Det blir jättebilligt...
Jaha, en systainer 5 som man öppnar liggande då. Det blir jättebilligt...
B yggahus forum är märkligt, man kan stöta på de mest världsliga problemen som man själv går och skaver på. Mina ligger på diagonalen i en verktygslåda och de är VÄLDIGT mycket i vägen - varje dag.
Idag ska jag åka och köpa ändproppar till mitt 70mm avloppsrör jag "sparat"
TACK
Idag ska jag åka och köpa ändproppar till mitt 70mm avloppsrör jag "sparat"
TACK
Jag kom att tänka på hur man (förr) ibland förvarade tex silverbestick. Borde väl duga till borr också.
En bit tyg eller tunn filt som viks dubbel utmed ena långsidan till halva bredden. Sedan några sömmar vinkelrätt mot vecket. Då har du ett antal fickor. Stoppa ett borr i varje ficka och rulla ihop. Inget som sticker ut, inget skav.
En bit tyg eller tunn filt som viks dubbel utmed ena långsidan till halva bredden. Sedan några sömmar vinkelrätt mot vecket. Då har du ett antal fickor. Stoppa ett borr i varje ficka och rulla ihop. Inget som sticker ut, inget skav.
Funkar klockrent, eller varför inte i nån form av skinnliknande gallon, då blir det extra hållbart och om man dessutom viker tillbaka "överänden" över borrspetsarna så blir den fliken till ett perfekt skydd för borrspetsarna!jac skrev:Jag kom att tänka på hur man (förr) ibland förvarade tex silverbestick. Borde väl duga till borr också.
En bit tyg eller tunn filt som viks dubbel utmed ena långsidan till halva bredden. Sedan några sömmar vinkelrätt mot vecket. Då har du ett antal fickor. Stoppa ett borr i varje ficka och rulla ihop. Inget som sticker ut, inget skav.
/R
