Hejsan

undrar om det finns någon "chuck" att kopla på vanlig sladlös skruvdragare?
istället för att köpa en ny specielt för att mata fram gipsskruv

eller har ni några bra ideer hur man kan lösa det...

mvh Dellan

Hej och välkommen till forumet!

Den enda "gipschuck" jag känner till är festools, vilken dock enbart passar för deras maskiner. Det är möjligt att det finns andra eftermarknadsvarianter.

Dock är en vanlig skruvdragare oftast för lågt växlad för att vara något vidare att dra gipsskruv med. En gipsskruvdragare brukar ha ett varvtal mellan ca 2,5-6K rpm, vilket få vanliga skruvdragare kan matcha - vilket leder till att det blir mycket långsammare att arbeta med.

Kanske kan det vara en lösning att hyra en skruvautomat? - de är riktigt trevliga att jobba med.

Om du inte har vansinnigt bråttom så kan du alltid jaga begagnad gipsdragare. Sådan brukar gå för rimliga summor (hundralappar till en lusentapp) på både Blocket och Tradera.

Hej och Tack för svaren .skat in och tradera hem en gipsautomat sen får vi se vart det bär av..

//Dan

Synd att du inte var lite snabbare.
Igår gick en batteridriven hitachi skruvautomat wf4du för 300:-.
Jag bjöd på den tidigare i veckan men tänkte gått in strax innan auktionen gick ut och höja men glömde det naturligtvis.

Lånar tråden lite.
Jag har en fein enpetare som jag tycker borde gå att konvertera till en automat. Jag skall sätta gips i snedtak och då känns det som att en automat borde vara till god hjälp då jag skall göra jobbet ensam. Jag har sett att fein för en skruvautomat med en tillsats men jag kan inte hitta tillsatsen separat någonstans uytan den säljs tillsammans med maskinen. Någon som vet vart det kan gå att insförskaffa? En enpetare fungera annars helt ok men vid just snedtak känns det som att man vill kunna skruva med en hand och slippa gräva efter skruv i fickorna samtidigt som man håller skivan med pannan.

Annars finns risken att Delux021 och jag bjuder över varandra och trissar upp priset på tradera:).

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.