Som sagt det funkar om man sätter det i relation till något, typ "bilade upp min källare på 300m2 med Bruksbo's slagborr..."nanowire skrev:Jag kan hålla med om det. Fast det behöver inte nödvändigtvis vara jämförande tester för att det skall vara bra information.
Om person X använt verktyg Y för uppgift Z och upplevde att Y var lämplig/olämplig för Z så kan det var precis vad man vill veta.
Ex. GCM8s klarar att gira en 45-regel i 45 grader.
Ingen jämförelse men en viktig och i mina ögon objektiv uppgift.
Sedan tar du upp en av forumets mest klockrena objektiva findings... ja GCM8S grejar 45 reglar i 45 grader även om dokumentationen saknas....
Undrar hur många som lurats att köpa en större maskin pga detta....?
Jo, jag bara väntade på detLobo69 skrev:
Dessutom är väl Hiltis jämförbara maskiner rätt mycket dyrare än Makitan/Boschen och Hitachin som tråden handlat om.....(där har jag inte riktigt koll)............är det så, så anser inte jag att dom är så himla prisvärda.
Ett annat märke som jag vet gör mycket bra borrhammare är Metabo, fast även dom är lite dyrare än Makita/Bosch/Hitachi.
http://www.metabo.se/Produktkatalogen-handhaallna-elverktyg.23942+M51ac5d55a6c.0.html
Ca 3400 plus moms, men en kanonmaskin är det..................
Kan bara ställa in mig i ledet och rekommendera bosch 2-26. Jag har den men även dom flesta andra hantverkare jag jobbar med. Den tål det man förväntar sig och lite till. Borrade några hål med en 22mm, eller 25mm?, stenborr i berg. Hur som helst, en stor borr iaf, och maskinen går som tåget.
Sen som jag skrivit i andra trådar är det en fördel med utbyteschucken. Men den finessen har även andra modeller. Håller den lika bra som tidigare modeller är den nästan skottsäker.
Sen som jag skrivit i andra trådar är det en fördel med utbyteschucken. Men den finessen har även andra modeller. Håller den lika bra som tidigare modeller är den nästan skottsäker.
Vi får i dock hoppas att ingen rapporterar just det bara... fast det är nog ingen risk att vi får veta om ifall någon skulle lyckas för dennes händer lär inte längre vara tangentbordskompatibla...Nimajneb skrev:
Klicka här för att svara