10 417 läst ·
22 svar
10k läst
22 svar
Problem med kompressor
har fått bort kondingen , ska testa att byta den först. Flera som sagt att Biltema sätter dit billigare kondingar för att hålla nere priset, så det är förmodligen en "Förbrukningsvara" på deras kompressorer...
ska bara se om jag får tag i en ny konding oxå...
Återkommer med svar om hur det blev...
ska bara se om jag får tag i en ny konding oxå...
Återkommer med svar om hur det blev...
Min "Huselektriker" var förut och kollade på kondingen. Han gjorde ett snabbtest..
Startade upp kompressorn, bröt strömmen och sen kortslöt polerna... Ingen gnista..
Det ska ju bli gnista då ju kondingen laddar upp och lagrar strömmen...
Tyvärr hade han ingen hemma, men får snart hem.
Startade upp kompressorn, bröt strömmen och sen kortslöt polerna... Ingen gnista..
Det ska ju bli gnista då ju kondingen laddar upp och lagrar strömmen...
Tyvärr hade han ingen hemma, men får snart hem.
Igår kom elektrikern hem med Kondingen, han hade varit hos en el-motorfirma i stan och fått den uppmätt, INGET fel på den...
Dom kom fram till att det måste vara fel i motorn, eller i strömförsörjningen fram till kondingen.... jag plockade ned hela alltet igår kväll och kollade, kunde inte mäta vad elmotorn ger... Men allt såg fint ut i lindning, sladdar inne i den osv.. men... Tryckströmbrytarens kontaktbleck var väldigt brända, misstänker att felet är där, hade tyvärr inga smärgelfilar hemma, men det ska åtgärdas inom det snaraste.....
Dom kom fram till att det måste vara fel i motorn, eller i strömförsörjningen fram till kondingen.... jag plockade ned hela alltet igår kväll och kollade, kunde inte mäta vad elmotorn ger... Men allt såg fint ut i lindning, sladdar inne i den osv.. men... Tryckströmbrytarens kontaktbleck var väldigt brända, misstänker att felet är där, hade tyvärr inga smärgelfilar hemma, men det ska åtgärdas inom det snaraste.....
För att testa, kan man kortsluta brytaren. Men gör inget om du är osäker!Milkshaken skrev:Igår kom elektrikern hem med Kondingen, han hade varit hos en el-motorfirma i stan och fått den uppmätt, INGET fel på den...
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden