3 164 läst ·
24 svar
3k läst
24 svar
Ny slipsula till PMF180?
Det är först när de händer som man blir lite småirriterad.
Efter veckans användande har sulan förmodligen gått lite för varmt, kanterna ser lite smälta ut.
Sagt å gjort, jag ringde igen till Bosch, denna gång till deras "Hotline" (förmodligen samma avdelning, bara annat tfn.nr).
Killen hänvisade att jag måste till den åf. som jag köpt maskinen ifrån och dom får skicka in allting för service.
Jag påpekade att jag har 9mil enkel väg till den återförsäljaren, det blir totalt 36mil t.o.r om jag måste ner och lämna in maskinen samt ner och hämta den när den är klar.....allt för en sketen liten slipsula.
Han vägrade ge med sig, vill jag få ut det på garantin så skall maskinen in till åf. skickas ner på service och sen tillbaks, även fast det bara handlar om en liten reservdel, han räknade med att jag skulle bli utan maskin i 3-5 veckor.
De är service de......hrmpf
Efter veckans användande har sulan förmodligen gått lite för varmt, kanterna ser lite smälta ut.
Sagt å gjort, jag ringde igen till Bosch, denna gång till deras "Hotline" (förmodligen samma avdelning, bara annat tfn.nr).
Killen hänvisade att jag måste till den åf. som jag köpt maskinen ifrån och dom får skicka in allting för service.
Jag påpekade att jag har 9mil enkel väg till den återförsäljaren, det blir totalt 36mil t.o.r om jag måste ner och lämna in maskinen samt ner och hämta den när den är klar.....allt för en sketen liten slipsula.
Han vägrade ge med sig, vill jag få ut det på garantin så skall maskinen in till åf. skickas ner på service och sen tillbaks, även fast det bara handlar om en liten reservdel, han räknade med att jag skulle bli utan maskin i 3-5 veckor.
De är service de......hrmpf
När man dessutom måste köra dom 18 milen t.o.r till Luleå för att lämna in maskinen på det företag man köpt den så är 85:- rätt billigt.Nimajneb skrev:
Men lite surt tycker jag ändå när det gått att lösa med att bara skicka ut en ny sula.
Nåja
Då denna tråd blivit länkad till i annan tråd kan jag meddela att jag köpte ny sula och den är bättre än orginalsulan som följer med, dock inte kanonbra utan använder man maskinen (vilket man torde göra då man köpt den, så lär man åka på att byta sulor). Den nya kostar iofs. bara 85 kronor så det är ju inte alltför blodigt, men ändå surt att bosch inte stod för bytet av den känt dåliga.
Svart eller vit sula? Har själv bara hittat den svarta och den tar slut lika snabbt som den medföljande. Får väl köpa ett gäng på Biltema nästa gång man svänger förbi och se hur de funkar. Kan knappast vara sämre.
Klicka här för att svara