Har hittar ett sågbord till kap och gersåg av märket HITACHI modell 010 som verkar väldigt billigt för att vara merkesprylar, 1699:- på toolab. Är det någon som har testat eller har koll på om det är något att ha?

Niko (Hitachi) bordet har diskuterats i andra trådar och ska vara ett bra köp. Är dock osäker på vad folk betalat för dom tidigare, testa att söka på NIKO sågbord eller liknande här på forumet så bör du finna svar. :)

Tack för svaret, jag letade efter något om detta bord men hittade inget, letade nog på fel namn....

Mikael_L
Är det NIKO-bordet ...
Isåfall har jag ett sådant och jag gav väl ca 1100:- för det på någon rea.
Det var det väl värt, men jag tror inte att jag skulle betala 1700:- för det...

Det jag främst retar mig på är att rullstöden ganska lätt vickar ner och börjar luta om man lägger upp en lite kraftigare och tyngre regel på ena sidan av stödet. Jag tror att t.ex. deWalts bänk har en annan konstruktion där det inte kan hända, och deWalts bänk är ju inte speciellt mycket dyrare än 1700:-.
Tänk, till sist råkade jag lägga ett gott ord för deWalt ... :)

Kellen-bänken från COOP och den (såvitt jag sett) identiska Besttools-bänken (den i alu, inte stål) tycker jag annars verkar riktigt vettiga budgetalternativ. Men dessa bänkar är inte så långa, så jag som ska bygga hus skulle i vilket fall bli galen på längden (eller ska man säga korten ... :rolleyes:).

edit:
I denna tråd avhandlas sågbänkar/sågstativ en hel del.
http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/18752-sagstativ-inhandlat.html
I inlägg #76 ser jag att även ETC-tools har sin identiska med annan färg av Kellen och Besttool.

Jag kunde även läsa i tråden att jag tydligen gav bortåt 1300 för NIKO då, men de flesta sågbänkar har blivit billigare de senaste åren tydligen.

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.