3 485 läst ·
15 svar
3k läst
15 svar
Hitachi DS18 DVF
Sida 1 av 2
Hej
Har kikat på en Hitachi DS18 DVF på Harald Nyborg för 1399:- , även kikat på en Dewalt 740 kb för 1200:- Båda maskinerna har NiMh batterier. Är Hitachi maskinen endast avsedd för Harald Nyborg då jag inte sett den på något annat ställe? Eller är det en äldre modell som de säljer ut? Vilken av dessa 2 maskiner
skulle ni valt?
Har kikat på en Hitachi DS18 DVF på Harald Nyborg för 1399:- , även kikat på en Dewalt 740 kb för 1200:- Båda maskinerna har NiMh batterier. Är Hitachi maskinen endast avsedd för Harald Nyborg då jag inte sett den på något annat ställe? Eller är det en äldre modell som de säljer ut? Vilken av dessa 2 maskiner
skulle ni valt?
Beställ Seltmanns monsterpack så har du verktyg för många år framöver.
http://www.shop-seltmann.de/default.aspx?TY=item&ST=1&IT=12793&CT=79
http://www.shop-seltmann.de/default.aspx?TY=item&ST=1&IT=12793&CT=79
Jag har hitachi ds14dfl ( nyare utförande med li-ion batterier ).
Och den är superstark men bussningen vid utgående axeln verkar vara en svag punkt som ofta orsakar glapp.
Jag har plockat isär min och limmat den, men om jag skulle köpa en ny maskin i dag så skulle jag välja något annat än hitachi.
Och den är superstark men bussningen vid utgående axeln verkar vara en svag punkt som ofta orsakar glapp.
Jag har plockat isär min och limmat den, men om jag skulle köpa en ny maskin i dag så skulle jag välja något annat än hitachi.
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
Jag förstår inte heller riktigt varför du är så låst till dessa två modeller?
Jag hade inte valt någon utav dem om jag ska vara ärlig. Tycker absolut att du ska testa några olika i butik av våra populära tillverkare i olika format från 10,8 upp till 18. Tror du klarar dig fint på t.ex makitas 14,4 kitt eller kanske tom på 10,8 prylar. Fördelen är att de ligger klockrent i handen och är lättare.
Hade inte valt en äldre hitachi och definitivt inte dewalt. I folkmun är väl Dewalt fortfarande kvalite men de har haft sin glansdagar och har blivit ett urvattnat märke som mer hör hemma bland black & decker på Jula (lite överdrift men inte tillräckligt). Dessutom kan jag tycka att vi hemmapulare har fler fördelar i att faktiskt använda moderna maskiner med nya batterier och inte gamla nimh.
Så är du inte låst till att köpa just dessa så hade jag kikat på helt annat och absolut funderat på seltman eller kanske england..
MVH Lorant
Jag hade inte valt någon utav dem om jag ska vara ärlig. Tycker absolut att du ska testa några olika i butik av våra populära tillverkare i olika format från 10,8 upp till 18. Tror du klarar dig fint på t.ex makitas 14,4 kitt eller kanske tom på 10,8 prylar. Fördelen är att de ligger klockrent i handen och är lättare.
Hade inte valt en äldre hitachi och definitivt inte dewalt. I folkmun är väl Dewalt fortfarande kvalite men de har haft sin glansdagar och har blivit ett urvattnat märke som mer hör hemma bland black & decker på Jula (lite överdrift men inte tillräckligt). Dessutom kan jag tycka att vi hemmapulare har fler fördelar i att faktiskt använda moderna maskiner med nya batterier och inte gamla nimh.
Så är du inte låst till att köpa just dessa så hade jag kikat på helt annat och absolut funderat på seltman eller kanske england..
MVH Lorant
Alla maskiner du refererar till var bra maskinerslin skrev:
MEN
- för dyra med NiMH teknik 2010
. ingen förutom du själv kan bedöma om dom är bra, mao ligger bra i DIN hand.
Titta även på laddningstiden och Ah värdena på batterierna. (bör vara 30min och >=2,5Ah)
Det är Batterierna som kostar så det gäller att få ut så mycket som möjligt
Av dom modellerna du nämnt så skulle jag välja dewalten.slin skrev:
Angående nimh batterier så tycker inte jag att det är något som man ska stirra sig blind på, jag har några med såna batterier och jag märker väl inte någon större skillnad mot dom med li-ion.
Så länge maskinerna inte blir liggande något år mellan man använder dom då.
Men som tidigare nämnt så bör man först känna hur dom ligger i handen, det är ju ganska viktigt att dom känns sköna.