Hej

Har kikat på en Hitachi DS18 DVF på Harald Nyborg för 1399:- , även kikat på en Dewalt 740 kb för 1200:- Båda maskinerna har NiMh batterier. Är Hitachi maskinen endast avsedd för Harald Nyborg då jag inte sett den på något annat ställe? Eller är det en äldre modell som de säljer ut? Vilken av dessa 2 maskiner
skulle ni valt?
 
En 3-4 år gammal maskin som HN säljer ut.

Är 18V viktigt för dig?
 
Nej 18v är inte nödvändigt, ska skruva 40 m2 trädäck samt ha den till alla andra projekt som blir i ett stort hus. De säljer även 14 och 12v maskinerna. Ok 3-4 år gammla. Har dewalten också några år på nacken?
 
OJ Vilket kanonpris !
Hmmm jag har ju redan en GDR och 2 GSR men visst måste man väl ha en på landet åxå :P
Nu måste jag verkligen ta en funderare....


Nimajneb skrev:
Beställ Seltmanns monsterpack så har du verktyg för många år framöver.
[länk]
 
Scout skrev:
OJ Vilket kanonpris !
Hmmm jag har ju redan en GDR och 2 GSR men visst måste man väl ha en på landet åxå :P
Nu måste jag verkligen ta en funderare....
Om du beställer glöm inte att läsa Seltmann tråden först. Den tar bla upp hur man betalar smartast till just Seltmann.
 
Ja bra pris. Åter till ursprungsfrågan ; Hitachin eller Dewalten?
 
Jag har hitachi ds14dfl ( nyare utförande med li-ion batterier ).
Och den är superstark men bussningen vid utgående axeln verkar vara en svag punkt som ofta orsakar glapp.
Jag har plockat isär min och limmat den, men om jag skulle köpa en ny maskin i dag så skulle jag välja något annat än hitachi.
 
slin skrev:
Ja bra pris. Åter till ursprungsfrågan ; Hitachin eller Dewalten?
2010 skulle jag inte köpa NiMH maskiner till höga priser som dessa.
 
P
slin skrev:
Ja bra pris. Åter till ursprungsfrågan ; Hitachin eller Dewalten?
gå till butiken o känn efter vilken av dessa som ligger bäst i handen, just det med hur skruvdragare ligger i ens hand är så otroligt varierande :)
 
Jag förstår inte heller riktigt varför du är så låst till dessa två modeller?

Jag hade inte valt någon utav dem om jag ska vara ärlig. Tycker absolut att du ska testa några olika i butik av våra populära tillverkare i olika format från 10,8 upp till 18. Tror du klarar dig fint på t.ex makitas 14,4 kitt eller kanske tom på 10,8 prylar. Fördelen är att de ligger klockrent i handen och är lättare.

Hade inte valt en äldre hitachi och definitivt inte dewalt. I folkmun är väl Dewalt fortfarande kvalite men de har haft sin glansdagar och har blivit ett urvattnat märke som mer hör hemma bland black & decker på Jula (lite överdrift men inte tillräckligt). Dessutom kan jag tycka att vi hemmapulare har fler fördelar i att faktiskt använda moderna maskiner med nya batterier och inte gamla nimh.

Så är du inte låst till att köpa just dessa så hade jag kikat på helt annat och absolut funderat på seltman eller kanske england..

MVH Lorant
 
Nej kanske inte ska låsa mig till dessa 2, anledningen var att jag sat ett maxpris på runt 1300:- ,vill även ha bra med moment så att jag kan använda maskinen som borrmaskin.
 
Har nu hittat en Bosch GSR 12V SD på jula för 1395:-.(NiMh). Har läst lite på forumet och det verkar vara en bra maskin, tom bättre än den Hitachi jag kollat på hos Harald Nyborg. Någon som har en åsikt?
 
slin skrev:
Har nu hittat en Bosch GSR 12V SD på jula för 1395:-.(NiMh). Har läst lite på forumet och det verkar vara en bra maskin, tom bättre än den Hitachi jag kollat på hos Harald Nyborg. Någon som har en åsikt?
Alla maskiner du refererar till var bra maskiner

MEN

- för dyra med NiMH teknik 2010
. ingen förutom du själv kan bedöma om dom är bra, mao ligger bra i DIN hand.

Titta även på laddningstiden och Ah värdena på batterierna. (bör vara 30min och >=2,5Ah)
Det är Batterierna som kostar så det gäller att få ut så mycket som möjligt
 
slin skrev:
Har nu hittat en Bosch GSR 12V SD på jula för 1395:-.(NiMh). Har läst lite på forumet och det verkar vara en bra maskin, tom bättre än den Hitachi jag kollat på hos Harald Nyborg. Någon som har en åsikt?
Av dom modellerna du nämnt så skulle jag välja dewalten.
Angående nimh batterier så tycker inte jag att det är något som man ska stirra sig blind på, jag har några med såna batterier och jag märker väl inte någon större skillnad mot dom med li-ion.
Så länge maskinerna inte blir liggande något år mellan man använder dom då.
Men som tidigare nämnt så bör man först känna hur dom ligger i handen, det är ju ganska viktigt att dom känns sköna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.