19 505 läst ·
134 svar
20k läst
134 svar
Skruvdragare för elektriker..
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
En adaptet hex till 1/2 finna på biltema. Funkar fint i en vanlig dragare
På tal om bits.. Vet någon var jag kan få tag på denna BiTorsion bitslåda med hållare från Wera? http://www.amazon.com/gp/product/B001551W5Q
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Ang mejslar med sliten isolering. Jag har kört med nakna mejslar (Bost) de senaste 4 åren. Har aldrig haft behov av isolerade. Spänningen ser man till att bryta och mäta innan man sätter mejslarna i något. De nakna mejslarna är tunnare och blir smidigare enligt mig
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
De är inte slitna, de har helt enkelt ingen isolering. Det har inte bitshållaren i skruvdragaren heller.
Och självklart är de isolerade som gäller vid arbete under spänning (och alla andra krav som gäller då) Men hur ofta händer det att man måste göra det? De senaste 4 åren - inte en gång.
Och självklart är de isolerade som gäller vid arbete under spänning (och alla andra krav som gäller då) Men hur ofta händer det att man måste göra det? De senaste 4 åren - inte en gång.
Redigerat:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=200523596043phl skrev:
http://www.hardwaresales.com fast genom ebay..
Jag beställde kl 14 idag och kl 19 lämnade leveransen företaget..
Jag har redan kört slut på en T20 Bosch titanbits med miniknattraren i vanlig bitshållare, ca 120 rostfria 4x42mm trallskruv höll den för, så en BiTorsion bitshållare och BiTorsion bitsar är nog inte helt fel för att förlänga livstiden på bitsarna då dom har en absorbtionsdel som absorberar en del energi i början och när det börjar ta stopp.. Sen slits ju dom mindre torxbitsarna rätt snabbt också...
Redigerat:
Klicka här för att svara