En adaptet hex till 1/2 finna på biltema. Funkar fint i en vanlig dragare

Preed skrev:
På tal om bits.. Vet någon var jag kan få tag på denna BiTorsion bitslåda med hållare från Wera? [länk]
Ebay tyskland.

Hittade en som sålde 2 av den men han skickar inte till sverige tydligen..

Ang mejslar med sliten isolering. Jag har kört med nakna mejslar (Bost) de senaste 4 åren. Har aldrig haft behov av isolerade. Spänningen ser man till att bryta och mäta innan man sätter mejslarna i något. De nakna mejslarna är tunnare och blir smidigare enligt mig

Nu vet jag inte hur arbetsmiljöregler och liknande ser ut för elektriker men spontanta känns ditt uttalande om slita mejslar lite som "jag har kört bil utan bilbälte i fyrtio år och det har ju gått bra" :)

De är inte slitna, de har helt enkelt ingen isolering. Det har inte bitshållaren i skruvdragaren heller.

Och självklart är de isolerade som gäller vid arbete under spänning (och alla andra krav som gäller då) Men hur ofta händer det att man måste göra det? De senaste 4 åren - inte en gång.

Redigerat:
Jippie! Fick tag på det där Wera bitssetet med 30 bits samt bitorsion rapidaptor för $24 från USA, blev $32 med frakt.. I butiken i stan skulle dom ha 340kr för enbart den bitshållaren!!

Var det någon butik på amerikanska Ebay eller var det auktion?

Jag köpte Wera Rapidaptor Diamond-blabla-bi-torsion set på Bauhaus för 395:-, då var det färre bits men de var gyllene. ;)

phl skrev:
Var det någon butik på amerikanska Ebay eller var det auktion?
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=200523596043

http://www.hardwaresales.com fast genom ebay..
Jag beställde kl 14 idag och kl 19 lämnade leveransen företaget.. :)

Jag har redan kört slut på en T20 Bosch titanbits med miniknattraren i vanlig bitshållare, ca 120 rostfria 4x42mm trallskruv höll den för, så en BiTorsion bitshållare och BiTorsion bitsar är nog inte helt fel för att förlänga livstiden på bitsarna då dom har en absorbtionsdel som absorberar en del energi i början och när det börjar ta stopp.. Sen slits ju dom mindre torxbitsarna rätt snabbt också...

Redigerat:
  • Gilla
patrik19836
  • Laddar…
Har handlat från Hardwaresales.com och kan instämma i lovsången
Snabba och serviceinriktade som jag minns dom.

Kollade upp det där bitssetet jag beställde från usa.. I england kostar det över 60 pund, bara bitshållaren lös går på £14... Kostar säkert uppåt 700kr i sverige också...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.