Nu ska jag vara gnällig.

Jag har under ca 2 månader ägt en Festool C12 nimh med en Centrotec 09 systainer.

Först så ramlade magneterna ur bitshållarna, fick dock en ny från Festool.

Sedan insåg jag att alla ph2 bits i systainern hade usel passform, även där fick jag dock nya bättre från Festool.

Sedan blev det fel på elektroniken i skruvdragaren så ibland gick den inte och när den väl gick så ryckte den väldigt mycket.
Jag lämnade in den för reparation och fick efter 3 veckor tillbaka den, dom hade bytt elektoniken i den inklusive gasreglaget.

Men nu kärvar gasreglaget så pass mycket att det fastnar inne hälften av gångerna, samt är rätt jobbigt att köra med när det går så trögt.
Dessutom var hela maskinen skitig överallt och den hade troligtvis åkt i golvet för batteriet var skrapat ordentligt.

Är detta vad man ska förvänta sig av en maskin i den prisklassen? :(

Jag säljer snart skiten och köper en Aeg igen tror jag. :|

Måndagsexemplar kan det blir av allting, det som skiljer agnarna från vetet är väl dels frekvensen, och dels hur man hanterar uppkomna problem.
I dina kläder skulle jag ringa till TTS/Festool i Malmö och fråga hur det har gått till, och beklagat mig över hanteringen. Du borde kunna begära en
helt ny maskin om de har skrapat den.

AEG är helt ok maskiner tycker jag, varför inte?

Ja just nu så vill jag endera ha en ny maskin eller pengarna tillbaka.

Ja Aeg maskinerna jag äger har varit problemfria så dom tycker jag om. :)

Att dom ska skicka iväg den ytterligare 3 veckor går jag inte med på, jag behöver absolut ha maskinen för att hinna klart med det som behöver göras utvändigt på huset innan vintern.

När jag köpte min TS55:a förstod jag inte hur den gått igenom slutkontrollen. Efter att ha beklagat mig för TTS i Malmö (skit i din handlare, de har alltid sina egna idéer) så löste sig problemet på ett snabbt och smidigt sätt. Ring dem och förklara din sits så är jag övertygad om att det löser sig.

Jag har 2 stycken C12 som jag har kört i flera år. Har aldrig varit med om några av de problem som du har haft. Mitt tips är absolut att ringa Festool, jag hade nog bett att få tala direkt med verkstan och förklara exakt vad som har hänt.

Okej, tack för tips.

Jag ska ta och kontakta dom imorgon, ligger själv med feber idag. q(;^;)p

Hoppas dom löser det på något sätt, hade det varit en Rustamaskin för 79;- så hade jag inte klagat.

Men dom här prylarna är ju inte direkt billiga :rolleyes:

/ Andreas

Skalman1, bytet av Avatar var en riktigt stark AntiFestoolSignal.... Från Festo till Opel.... mmm

Hehe, ja det kanske blev väldigt tydligt vad jag tycker just nu? ;)

Förresten Nimajneb, så funderar jag starkt på att köpa något du brukar förespråka.
Nämligen ett 10.8v kit och sedan sälja C12:an när den väl fungerar.

Paul-Staffanstorp
Har inte haft några problem med min C12 heller och använder den mycket dagligen och har gjort i några år nu...
Låter skumt och tråkigt ju...

Men visst...allting kan hända...och måndagsexemplar finns det nog hos alla märken...

När jag köpte den nya stickisen för ett tag sedan så märkte jag redan vid första sågningen att det inte stod rätt till så jag lämnade in den och dagen efter fick jag tillbaka den och de hade fixat den...

Imorgon blir det förresten utökning med transportvagnen med anslag och hela kitet till Kapexen... :) :)

Redigerat:
Paul-Staffanstorp skrev:
Imorgon blir det förresten utökning med transportvagnen med anslag och hela kitet till Kapexen... :) :)
Ibland önskar man att man var hantverkare :)

Paul-Staffanstorp
phl skrev:
Ibland önskar man att man var hantverkare :)
Även på kvällarna då hantverkaren sitter och arbetar med papper och annat till 21-22 typ ?

:rolleyes:;)

Eller när han får åka iväg från fam,iljen på kvällarna och titta på jobb...

Eller när han får åka iväg på helgen för att jobba då kunderna jagar honom... ;)

Nimajneb skrev:
Skalman1, bytet av Avatar var en riktigt stark AntiFestoolSignal.... Från Festo till Opel.... mmm
Hehe Även jag märkte detta, fast i en helt annan tråd. :P

//Patrik

Paul-Staffanstorp skrev:
Eller när han får åka iväg från fam,iljen på kvällarna och titta på jobb...

Eller när han får åka iväg på helgen för att jobba då kunderna jagar honom... ;)
Inget gnäll nu, förutsätter att du inte utsätter dig för denna självplågan helt ofrivilligt... :)

Paul-Staffanstorp
phl skrev:
Inget gnäll nu, förutsätter att du inte utsätter dig för denna självplågan helt ofrivilligt... :)
Ha ha ha...

Absolut inget gnäll...

Men för många låter det som guld och gröna skogar att vara egen men det finns ju baksidor med.

Dock tycker jag fördelarna väger över och sitter hellre här och varvar jobb med surf än framför dumburken och tittar på någon dålig såpa... d^_^b

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.