4 632 läst ·
40 svar
5k läst
40 svar
Har jag bara konstant otur, eller är Festool lågkvalitetsprylar?
Sida 1 av 3
Nu ska jag vara gnällig.
Jag har under ca 2 månader ägt en Festool C12 nimh med en Centrotec 09 systainer.
Först så ramlade magneterna ur bitshållarna, fick dock en ny från Festool.
Sedan insåg jag att alla ph2 bits i systainern hade usel passform, även där fick jag dock nya bättre från Festool.
Sedan blev det fel på elektroniken i skruvdragaren så ibland gick den inte och när den väl gick så ryckte den väldigt mycket.
Jag lämnade in den för reparation och fick efter 3 veckor tillbaka den, dom hade bytt elektoniken i den inklusive gasreglaget.
Men nu kärvar gasreglaget så pass mycket att det fastnar inne hälften av gångerna, samt är rätt jobbigt att köra med när det går så trögt.
Dessutom var hela maskinen skitig överallt och den hade troligtvis åkt i golvet för batteriet var skrapat ordentligt.
Är detta vad man ska förvänta sig av en maskin i den prisklassen?
Jag säljer snart skiten och köper en Aeg igen tror jag. :|
Jag har under ca 2 månader ägt en Festool C12 nimh med en Centrotec 09 systainer.
Först så ramlade magneterna ur bitshållarna, fick dock en ny från Festool.
Sedan insåg jag att alla ph2 bits i systainern hade usel passform, även där fick jag dock nya bättre från Festool.
Sedan blev det fel på elektroniken i skruvdragaren så ibland gick den inte och när den väl gick så ryckte den väldigt mycket.
Jag lämnade in den för reparation och fick efter 3 veckor tillbaka den, dom hade bytt elektoniken i den inklusive gasreglaget.
Men nu kärvar gasreglaget så pass mycket att det fastnar inne hälften av gångerna, samt är rätt jobbigt att köra med när det går så trögt.
Dessutom var hela maskinen skitig överallt och den hade troligtvis åkt i golvet för batteriet var skrapat ordentligt.
Är detta vad man ska förvänta sig av en maskin i den prisklassen?
Jag säljer snart skiten och köper en Aeg igen tror jag. :|
Produkter som diskuteras: "bitshållarna"
Bitshållare
Våra bitshållare är designade för att erbjuda bekvämlighet och enkelhet när du arbetar med olika skruv- och borrprojekt. De håller dina bits stabila och säkra under användning, vilket möjliggör mer noggrannhet och effektivitet i ditt
Läs mer
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Måndagsexemplar kan det blir av allting, det som skiljer agnarna från vetet är väl dels frekvensen, och dels hur man hanterar uppkomna problem.
I dina kläder skulle jag ringa till TTS/Festool i Malmö och fråga hur det har gått till, och beklagat mig över hanteringen. Du borde kunna begära en
helt ny maskin om de har skrapat den.
AEG är helt ok maskiner tycker jag, varför inte?
I dina kläder skulle jag ringa till TTS/Festool i Malmö och fråga hur det har gått till, och beklagat mig över hanteringen. Du borde kunna begära en
helt ny maskin om de har skrapat den.
AEG är helt ok maskiner tycker jag, varför inte?
Ja just nu så vill jag endera ha en ny maskin eller pengarna tillbaka.
Ja Aeg maskinerna jag äger har varit problemfria så dom tycker jag om.
Att dom ska skicka iväg den ytterligare 3 veckor går jag inte med på, jag behöver absolut ha maskinen för att hinna klart med det som behöver göras utvändigt på huset innan vintern.
Ja Aeg maskinerna jag äger har varit problemfria så dom tycker jag om.
Att dom ska skicka iväg den ytterligare 3 veckor går jag inte med på, jag behöver absolut ha maskinen för att hinna klart med det som behöver göras utvändigt på huset innan vintern.
När jag köpte min TS55:a förstod jag inte hur den gått igenom slutkontrollen. Efter att ha beklagat mig för TTS i Malmö (skit i din handlare, de har alltid sina egna idéer) så löste sig problemet på ett snabbt och smidigt sätt. Ring dem och förklara din sits så är jag övertygad om att det löser sig.
Jag har 2 stycken C12 som jag har kört i flera år. Har aldrig varit med om några av de problem som du har haft. Mitt tips är absolut att ringa Festool, jag hade nog bett att få tala direkt med verkstan och förklara exakt vad som har hänt.
Okej, tack för tips.
Jag ska ta och kontakta dom imorgon, ligger själv med feber idag. q(;^
p
Hoppas dom löser det på något sätt, hade det varit en Rustamaskin för 79;- så hade jag inte klagat.
Men dom här prylarna är ju inte direkt billiga
/ Andreas
Jag ska ta och kontakta dom imorgon, ligger själv med feber idag. q(;^
Hoppas dom löser det på något sätt, hade det varit en Rustamaskin för 79;- så hade jag inte klagat.
Men dom här prylarna är ju inte direkt billiga
/ Andreas
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Har inte haft några problem med min C12 heller och använder den mycket dagligen och har gjort i några år nu...
Låter skumt och tråkigt ju...
Men visst...allting kan hända...och måndagsexemplar finns det nog hos alla märken...
När jag köpte den nya stickisen för ett tag sedan så märkte jag redan vid första sågningen att det inte stod rätt till så jag lämnade in den och dagen efter fick jag tillbaka den och de hade fixat den...
Imorgon blir det förresten utökning med transportvagnen med anslag och hela kitet till Kapexen...

Låter skumt och tråkigt ju...
Men visst...allting kan hända...och måndagsexemplar finns det nog hos alla märken...
När jag köpte den nya stickisen för ett tag sedan så märkte jag redan vid första sågningen att det inte stod rätt till så jag lämnade in den och dagen efter fick jag tillbaka den och de hade fixat den...
Imorgon blir det förresten utökning med transportvagnen med anslag och hela kitet till Kapexen...
Redigerat:
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Ha ha ha...phl skrev:
Absolut inget gnäll...
Men för många låter det som guld och gröna skogar att vara egen men det finns ju baksidor med.
Dock tycker jag fördelarna väger över och sitter hellre här och varvar jobb med surf än framför dumburken och tittar på någon dålig såpa... d^_^b