2 576 läst ·
18 svar
3k läst
18 svar
Ny skruvdragare?
Sida 1 av 2
Behöver inhandla en kraftigare borr/skruvdragare för byggprojekten i höst.
Har tidigare Bosch lilla blåa 10,8V som är riktigt stark, men behöver nu en starkare ( > 60Nm )
Frågan är vad man ska välja för max 3000:- (UK, D-import funkar såklart)
Gillar ju min lilla blåa bosch, men är öppen för andra märken - gärna paket med flera batterier (> 3,0Ah)
Lite av en djungel därute...
Har tidigare Bosch lilla blåa 10,8V som är riktigt stark, men behöver nu en starkare ( > 60Nm )
Frågan är vad man ska välja för max 3000:- (UK, D-import funkar såklart)
Gillar ju min lilla blåa bosch, men är öppen för andra märken - gärna paket med flera batterier (> 3,0Ah)
Lite av en djungel därute...
Jag beställde Hitachipaketet KC18DKL från UK. Skruvdragare, slagskruvdragare, laddare och 2x4Ah batterier för ca 3300 kr. Funkar helt ok hitintills. Lite tung kanske så jag får öva upp handleden lite 
Vad ska du göra, skruva?
jag hävdar med en dåres envishet att Makitas combo är suverän och täcker det mesta....Slagdragaren BTD146 (160Nm) är fantastisk att jobba med...
att det sedan finns nästan oändligt med nakna tillbehör till deras LXT-serie gör ju att man kan utöka efter behov....
jag hävdar med en dåres envishet att Makitas combo är suverän och täcker det mesta....Slagdragaren BTD146 (160Nm) är fantastisk att jobba med...
Jag ska skruva många långa grova skruv, när jag ska bygga väggelementen till pågående garagebygge. :-D
Finns den kombon att finna billigare på annat ställe? Går den att få med systainer istället? Så den passar fint med sänksågens lådda... B-)
Finns den kombon att finna billigare på annat ställe? Går den att få med systainer istället? Så den passar fint med sänksågens lådda... B-)
vet inte om/var det går att få billigare..men i Systainer går att få iaf....på Verktygsladan....där jag köpte mitt...
Långa skruv? då MÅSTE du skaffa slagdragare.... jag drog med lätthet i spikplugg 10x140mm nu när jag byggde altanen...utan att vrida sönder handleden
Långa skruv? då MÅSTE du skaffa slagdragare.... jag drog med lätthet i spikplugg 10x140mm nu när jag byggde altanen...utan att vrida sönder handleden
Produkter som diskuteras: "spikplugg"
Spikplugg
Spikpluggar är infästningskomponenter designade för att användas med spik och kan användas i flera olika material. Dessa pluggar har en förförankrad spik inuti sig, vilket gör installationen snabb och enkel.
Läs mer
Toolstop i UK har vad det verkar, ett kanonpris påHitachi DV18DSL med 4.0Ah...Du får en dammsugare på köpet.... 
Det är ju samma slagdragare, det ena paketet har 3st 3Ah batterier, det andra har 2st 4Ah...
Jag hade gått på det med 4Ah batterier, jag vet inte hur lång laddtiden är på Bosch men Makita laddar fullt på 22min...dvs pissepaus och en kopp kaffe.. jag var aldrig strömlös under mitt altanbygge, dessutom känns/verkar slagborren i det paketet mycket robustare och rejälare....
.....sen tycker jag, (o nu får jag väl spott o spe)...att Bosch släpar efter med sitt "nakna" sortiment om man vill bygga ut sin maskinpark....iaf om man jämför med Makita, Milwaukee, Hitachi och Ryobi
Jag hade gått på det med 4Ah batterier, jag vet inte hur lång laddtiden är på Bosch men Makita laddar fullt på 22min...dvs pissepaus och en kopp kaffe.. jag var aldrig strömlös under mitt altanbygge, dessutom känns/verkar slagborren i det paketet mycket robustare och rejälare....
.....sen tycker jag, (o nu får jag väl spott o spe)...att Bosch släpar efter med sitt "nakna" sortiment om man vill bygga ut sin maskinpark....iaf om man jämför med Makita, Milwaukee, Hitachi och Ryobi
Tycker nog att Bosch har bättrat sig med sin batteriverktyg, även om jag personligen tycker att vissa maskiner ska gå med sladd.
http://www.bosch-professional.com/se/sv/sladdloesa-verktyg-101304-ocs-c/
Personligen hade jag valt 3 st 3Ah istf 2 st 4Ah batterier, iaf om man har 2 maskiner, 2 maskiner i arbete och ett batteri i laddaren.
Det ena paketet från Axminster är ju Bosch värstingdragarserie -VE modellen, den hade jag valt.
http://www.bosch-professional.com/se/sv/sladdloesa-verktyg-101304-ocs-c/
Personligen hade jag valt 3 st 3Ah istf 2 st 4Ah batterier, iaf om man har 2 maskiner, 2 maskiner i arbete och ett batteri i laddaren.
Det ena paketet från Axminster är ju Bosch värstingdragarserie -VE modellen, den hade jag valt.
då får inte välja båda paketen... 3st batteri eller -VE modellen med 2st 4Ah...Nimajneb skrev:
Sen håller jag med dig om att vissa verktyg ska ha sladd.....