1 422 läst ·
9 svar
1k läst
9 svar
Hjälp angående handöverfräs
Hej!
Min tanke var att jag skulle införskaffa en handöverfräs i födelsedagspresent till min sambo. Kunde inte vara så svårt tänkte jag. Jag vet att han vill ha en bosch 1600 någonting. Självklart skulle det finnas 2 stycken som heter 1600 en gof & en gmf så nu undrar jag om någon kan berätta vad det är för skillnad på dom så jag kanske kan lista ut vilken det är jag ska köpa.
Väldigt tacksam för svar.
Min tanke var att jag skulle införskaffa en handöverfräs i födelsedagspresent till min sambo. Kunde inte vara så svårt tänkte jag. Jag vet att han vill ha en bosch 1600 någonting. Självklart skulle det finnas 2 stycken som heter 1600 en gof & en gmf så nu undrar jag om någon kan berätta vad det är för skillnad på dom så jag kanske kan lista ut vilken det är jag ska köpa.
Väldigt tacksam för svar.
Enligt den engelska (uk) bosch sidan så är gmf med fixed base och gof plunge base. Det är alltså samma motor men olika tillbehör. Plunge base är absolut vanligast i europa så det är väl ett säkert kort. Eller för att vara hundra så finns det paket med båda tillbehören. Hoppas det hjälper lite.
Medlem
· Norrbotten
· 3 390 inlägg
Å om man kan leva med en 39 kr adapter på sladden är de oftast lite billigare att köpa från UK. Bra val av fräs för övrigt. http://www.toolstop.co.uk/bosch-gof1600ce-1-2in-router-240v-p42891
Medlem
· Norrbotten
· 3 390 inlägg
Adaptern t.ex. en sån här, alt om man törs klippa av sladden och sätta en "svensk" schuko http://www.clasohlson.com/se/Reseadapter/36-3054
Kolla in www.rubart.de eller www.lefeld.de (eller Lefeld på eBay.de)chd skrev:
Då får du 'rätt kontakt', väljer du sedan GMF-kitet får du med både kopier och insticksbasen.
England har väl tum mått på frässtålen, och de UK sålda fräsarna, handlar du från tex. Tyskland är det mm som här.
Edit
4250:- typ från Lefelds eBayshop, i L-boxx (praktisk förvaringsväska) ink. frakt.
Edit2.
4150:- från deras websida, www.lefeld.de ink frakt i L-boxx
Redigerat:
Som present hade jag valt den tyska versionen då den passar till frässtål som man enkelt kan köpa i Sverige. UK varianten kommer med tum storlekar. Allt går att fixa till i efterhand men som sagt, kör på den tyska varianten som är densamma som säljs i Sverige.
Klicka här för att svara