Det är med GTA2600 och frakten är på 126pund

Har själv bosch blå 10" dual, har funkat jätte bra, inga problem att gera 70mm. Ett bra bord är ett måste, rek. gta3800. Jag gav 4800kr för sågen + gta3800 på k-rauta i växjö när de hade kampanj.

Redigerat:
För 500 kr mer får man GCM 8 SJL (vet inte vad som skiljer mer än mjukstart) samt GTA3800 bordet. (hos Toolab eller Lindarn t.ex.)

EDIT: Jämförde mot priset 5289 som Forex tycker att 496 pund är.

• Gilla
mariatherese
  • Laddar…
Frakten verkar ju tyvärr lite svårsmält. Frakten från Tyskland brukar ju vara betydligt bättre. Finns det några motsvarande siter där att titta på?

eidlert skrev:
För 500 kr mer får man GCM 8 SJL (vet inte vad som skiljer mer än mjukstart) samt GTA3800 bordet. (hos Toolab eller Lindarn t.ex.)

EDIT: Jämförde mot priset 5289 som Forex tycker att 496 pund är.
Tror snarare det är precis 5000 kronor eller några tior över. Forex kan man inte titta kurser hos, dom växlar ju fysiska pengar, självklart blir det dyrt.

Gissar att frakten är så dyr för att det är ett stort och tungt sågbord. Tyska siter jag har handlat på med framgång är www.rubart.de, www.lefeld.de och www.shop-seltmann.de.

Redigerat:
  • Gilla
ducc1
  • Laddar…
Hm, länk nr 2 där verkar inte rätt? Eller?

Nu då?

• Gilla
mariatherese
  • Laddar…
AH, missade förstås att tänka på frakten som är Horribel från just Axminster. Hade en lång maildiskussion med dem om detta för ett tag sedan då jag tyckte det var så konstigt när man jämför med tyska handlare som har enhetesfrakt på 22€. Nåja - de kanske lär sig en dag. ;)

Jag har GCM 8 SJL och är mycket nöjd, bra dammutsug med inkopplad grovdammsugare. Jag har även GTM 12 http://www.toolab.se/produkt/GTM-12-Bosch-Kombisag men den får numera ägna sig åt att klyva eller om jag skulle behöva kapa någon stolpe eller dyligt.

Om du ska välja mellan något av GTA2500 eller GTA3800 rekommenderar jag GTA3800. Jag har bägge borden och även om 3800-bordet väger något mer så väljer jag det alltid före 2500. Det är betydligt stabilare, längre virke kapar jag på denna utan behov av rullbock.

• Gilla
mariatherese
  • Laddar…
Nu tycker ni väl att jag är galen, men jag skickade iväg maken att köpa ny såg. Vår lokala bygghandlare matchade priset på bosch-sågen och slängde med fästet så att det passar på vårt befintliga stativ. Skall testa den ikväll när lillkillen har lagt sig.

Kombinerat med min nya fina spikpistol så skall nu resterande listsättning gå utan blod, svett (nåväl, kanske lite) och tårar.

Tack för input! :thumbup:

• Gilla
ducc1 och 1 till
  • Laddar…
mariatherese skrev:
Nu tycker ni väl att jag är galen, men jag skickade iväg maken att köpa ny såg. Vår lokala bygghandlare matchade priset på bosch-sågen och slängde med fästet så att det passar på vårt befintliga stativ. Skall testa den ikväll när lillkillen har lagt sig.

Kombinerat med min nya fina spikpistol så skall nu resterande listsättning gå utan blod, svett (nåväl, kanske lite) och tårar.

Tack för input! :thumbup:
Blev det en GCM 8 SJL?
Berätta gärna vad du tycker om sågen.

eidlert skrev:
Blev det en GCM 8 SJL?
Berätta gärna vad du tycker om sågen.
Det blev det.

Jag har listat golvsocklarna i vardagsrummet på övervåningen nu på eftermiddag. Det har gått som en dans och snitten blir riktigt bra. Eftersom det är samma klingstorlek som på DeWalten så har vi kunnat använda vår ändå ganska nya klinga med många fina tänder.

Jag gillar verkligen laserljuset - det hjälper till att rikta in sågen något mer exakt. Sen mäter jag alltid en mm för mycket 80% av gångerna men det vet jag beror på SBS (har jag inte lärt mig nu så kommer jag aldrig). DeWalten hade dessutom den irriterande egenskapen att den nästan alltid lämnade en flisa längst in. Det gör inte denna då bladet går långt bakom snittytan. Det gör att den faktiskt kan ta lite mer än de 70mm som utlovas. Det är inga problem att hantera spärren i handtaget trots att jag har lite mindre händer än de flesta män - och det är positivt. Sågen är lätt att hantera och ställa in men känns ändå robust och stabil.

Har jag något negativt att säga om den så är det att den för mer ljud i startögonblicket än vad jag upplever att DeWalten gör.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.