Tänkte införskaffa mig en grovdammsugare för dammsugning av vått/torrt och till bilen, i garaget etc.

Har funderingar på dessa 2 :

Nilfisk-ALTO Multi 30 T Inox VSC

Einhell RT-VC 1630 SA

Några erfarenheter kring dessa ? Vilken skall man välja, einhell har fått bra test resultat och är något billigare.

Jag har en Nilfisk-ALTO Multi 30 T Inox VSC och kan verkligen rekommendera den: bra sugeffekt, lång slang/sladd samt allt man behöver: variabelt sug, 2000W verktygsuttag, push&clean, blåsfunktion, rostfri behållare samt billiga påsar.

hade tänkt köpa en Multi30 men det vart storebror attix 30 istället då Jula drog ut den senare för 2995

Billigaste Attix i Sverige verkar vara Toolab med 3999...
Jula har slutat sälja den, men det kanske finns enstaka exemplar i nåt varuhus...men då får du ringa o fråga för den har "försvunnit" från hemsidan,

Helioz skrev:
Jag har en Nilfisk-ALTO Multi 30 T Inox VSC och kan verkligen rekommendera den: bra sugeffekt, lång slang/sladd samt allt man behöver: variabelt sug, 2000W verktygsuttag, push&clean, blåsfunktion, rostfri behållare samt billiga påsar.
Är den bra för bilstädning? Det kan ju va ett elände o får upp grus o skit från filtmattorna....

Remne skrev:
Är den bra för bilstädning? Det kan ju va ett elände o får upp grus o skit från filtmattorna....
Har faktiskt inte städat bilen med den men ser inget hinder, suget är riktigt bra och slangen är lång och mycket flexibel. Det medföljer dock inte munstycken för bilstädning så det bör du köpa till.

Ingen som har eller har testat einhell maskinen ?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.