Nu blommar asfalten, en lagförändring som gör någonting enklare o c h billigare för bilister, måste vara något skumt. Från 1 sept i år behöver den som monterar dragkrok på sin bil ej registreringsbesikta den.

http://www.bytbil.com/nyheter/3vb4vkyg/?cmpid=37

• Gilla
BeGe
  • Laddar…
Ojojoj, det var enormt vad de avreglerar här i landet!

Det måste vara infrastrukturminister Catharina Elmsäter-Svärd som fått upp ångan.
Hon kan, hon har gått i gymnasiet. Och reklamskola också!

Är det snart valår eller?

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Skulle finnas någon liten klausul om att det ska vara fackmannamässigt utfört bara.. :)

//J

Härligt! Tänkte ju montera en i dagarna!

....antar att vanliga besiktningen kommer fånga upp hemmasnickrade lösningar.....

Gött! Då slipper jag den extra besiktningen som jag inte orkat boka in sedan 2011. Första ordinarie besiktning infaller 2015. :D

Kan man hoppas att det sprider sig och att dom ändrar reglerna för höjning av totalvikt på kärror

Vilken trevlig överraskning:)

Undrar om det blir billigare på verkstan, om den kostnaden försvinner.....jag ska ta in offerter på dragkroksmontering på min bil, ska bli kul o se vad dom säger......:cool:

Nej då slipper de bara göra den tänkta prishöjningen, som det alltid blir. Hur många restauranger förutom vissa snabbmatskedjor sänkte faktiskt priset till kund vid momssänkningen?

Ja det var en både trevlig och oväntad överraskning :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.