Jag har en liten nätt Bosch för "vardagsdragning" - då jag har små händer och svårt att greppa stora tunga maskiner. För mera "batterikrävande" jobb har jag en Ryobi - där ingick extrabatteri och ingen av deras maskiner är heller särskilt tung. Bra maskiner för sin prisklass - bra testresultat för hemmabruk.
På jobbet kör "grabbarna" med DeWalt - kvalitetsmaskin enligt dem som "vet"...

Stenalina skrev:
Jag har en liten nätt Bosch för "vardagsdragning" - då jag har små händer och svårt att greppa stora tunga maskiner. För mera "batterikrävande" jobb har jag en Ryobi - där ingick extrabatteri och ingen av deras maskiner är heller särskilt tung. Bra maskiner för sin prisklass - bra testresultat för hemmabruk.
På jobbet kör "grabbarna" med DeWalt - kvalitetsmaskin enligt dem som "vet"...
DeWalt e lite av hemmafixarnas "proffsmaskin" ;)

Now have at me :)

• Gilla
PeterJeffrey och 2 till
  • Laddar…
thomasx skrev:
Det skulle jag verkligen INTE göra, då får man ju sitta och vänta en halvtimme stup i kvarten.
Mycket bättre då med en maskin som ändå duger till jobbet även fast det inte är någon av de allra bästa proffsmaskinerna, men med åtminstone två batterier, så man kan fortsätta jobba medan det precis slutkörda batteriet laddas.
Att ha mer än ett batteri är lite av regel 1-A när det gäller batterimaskiner om man ska göra lite större jobb, IMO.

Grön bosch är bland de bästa maskinerna man kan köra på som GDS-are, om man inte vill gå upp i proffs-segmentet. IMO.
Jobbar jag med intensiva skruv och borr jobb som en skruva trall med skruvautomat laddar jag ett 3Ah pack kanske var 250 skruv. Med en snabb laddare har du ca 100 vanlig skruv och skruvdragare på 10min laddning. Så jag ser inte måstet i att ha min 2 batterier. Men visst, flera packar är naturligtvis det optimala. Jag har själv 4 eller 5st till LXT maskinerna och 3 snabbladdare. :)

Glömde också skriva att jag tycker det är enklare och billigare att komplettera en bra maskin med fler batterier än att köpa bättre maskin.

Håller med Thomasx där, en grön Bosch kan fungera i vissa sammanhang, bl.a. Deras multimaskin funkar ypperligt ! Däremot håller ja Dewalt högre än "hemmafixares proffsmaskin" ;) de första byggen ja varit på använder enbart blå Bosch och Dewalt, däremot är de rätt sällan man träffar på festool trots att de ligger steget före i många sammanhang

Jag har en del gröna bosch grejer och förstår inte kritiken mot dom, tycker dom funkar kanon.

Ska väl tillägga att jag är rätt så försiktig med mina verktyg och nog än så länge inte tappat en skruvdragare i backen.

Jag köpte nyligen en bosch psr1800 li2 på jula medans hitachin tjänstgör ute på landet och jag är initialt imponerad och tvekar inte att rekommendera den till en hemmafixare.

Tycker nog mer att AEG är hemmafixarnas proffsmaskin.

Är aeg:n på jula ett bra köp då? Jämför med gröna bosch och gula ryobis... Eller blå bosch 14v... De ligger i liknande prisklass....

raveper skrev:
Tycker nog mer att AEG är hemmafixarnas proffsmaskin.
Det var väl läääääänge sedan AEG var en proffsmaskin, jag har en aeg slip som är dryga 20 år gammal och inte ens den håller proffskvalite. Den är i klass med grön bosch skulle jag säga.

Jag köpte en Hitachi DS18DSL till slut. Jag får hoppas att jag blir nöjd :-)

• Gilla
trojlee
  • Laddar…
Anna1984 skrev:
Det gör du säkert :)

Hitachi DS18DSL Mycket bra maskin

Anna1984 skrev:
Bra val!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.