5 408 läst ·
8 svar
5k läst
8 svar
Identifiera sågstativ
Hepp!
Fick med ett mer eller mindre stationärt sågstativ till min Makita LS1013 när jag köpte den begnagad. Säljaren påstod att stativet kostar en förmögenhet men jag lade inte någon större vikt vid det. Nu har jag äntligen fått tummen ur och tänkte sälja stativaset då det inte alls passar sig varken i en liten verkstad eller till att flytta runt i huset allt eftersom man renoverar.
Stativet är tungt som attan, tar många minuter att justera in varje gång man sätter på sidodelarna samt lagom kass konstruktion på "vingmuttrarna" som låser varenda del på stativet. Tror dock det hade varit tokbra om man hade haft det stationärt någonstans där det är plats
Nog med bakgrundsinfo. Någon som vet vad nypris på stativet är?

Fick med ett mer eller mindre stationärt sågstativ till min Makita LS1013 när jag köpte den begnagad. Säljaren påstod att stativet kostar en förmögenhet men jag lade inte någon större vikt vid det. Nu har jag äntligen fått tummen ur och tänkte sälja stativaset då det inte alls passar sig varken i en liten verkstad eller till att flytta runt i huset allt eftersom man renoverar.
Stativet är tungt som attan, tar många minuter att justera in varje gång man sätter på sidodelarna samt lagom kass konstruktion på "vingmuttrarna" som låser varenda del på stativet. Tror dock det hade varit tokbra om man hade haft det stationärt någonstans där det är plats
Nog med bakgrundsinfo. Någon som vet vad nypris på stativet är?

Det ser ut som ett makita originalstativ, står det ingenting på det? En makita återförsäljare borde kunna ta fram ett pris.
http://katalog.essve.se/webspeed/ka...t_bid=V70&dokid=wc63208&katnr=2&katsektnr=309
Var säkert riktigt dyrt nytt.
http://katalog.essve.se/webspeed/ka...t_bid=V70&dokid=wc63208&katnr=2&katsektnr=309
Var säkert riktigt dyrt nytt.
Ja där ser man... dock tror jag mer på att det är något generalagenten bundlat. Brädgården runt hörnen har ett likadant stativ till sin Dewalt kap/ger och de sa att de hade köpt sitt med sågen från Dewalt. Står inte ett jota på stativet, misstänker att någon petat bort en etikett eller liknande.
Jag tror också att det är ett original Makita. Gör sig alldeles säkert bäst som någorlunda permanent uppställt. 
Köp t.ex. ett Kellen från COOP eller ett exakt likadant som ETC eller Best tools, om du vill ha ett som är riktigt smidigt att flytta runt på. Dessa är så gott som identiska med DeWalts aluminiumstativ, men kortare.
Köp t.ex. ett Kellen från COOP eller ett exakt likadant som ETC eller Best tools, om du vill ha ett som är riktigt smidigt att flytta runt på. Dessa är så gott som identiska med DeWalts aluminiumstativ, men kortare.
Jo, jag har följt sågstativtrådarna och jag har helt siktat in mig på ett sådant där billigare "balkstativ". Dock bygger jag nog ett litet bord med hjul att ha den på i verkstan så att man kan optimera utrymmet, är rätt thight att få in ett långt stativ där. Ska bara hitta någon som vill köpa mitt gamla stativ till en sund peng.
Jag vet inte hur kvalitén är på de billigare stativ som ni nämner i tråden.
Det jag fick med när jag köpte maskinen på Bauhaus är iaf. inget att hurra för.
Visst fungerar det men det är smäckigt tycker jag.
Å andra sidan så var det "billigt"
Det jag fick med när jag köpte maskinen på Bauhaus är iaf. inget att hurra för.
Visst fungerar det men det är smäckigt tycker jag.
Å andra sidan så var det "billigt"
Hej phl! Jag har länge letat efter ett sånt här bord! det finns ingen möjlighet att du vill sälja detta? om du nu har kvar det??? vore tacksam för svar!
Klicka här för att svara