Någon som vet om det går att köpa något som detta i här i landet?

Ja se där :) det var ju en variant, brukar inte titta på Festool då jag märkt här vad det kan leda till;)

Köp inte setet från Axminster. Det glappar som bara den mellan borr och hylsa vilket ger noll precision i centreringen.

phl skrev:
Köp inte setet från Axminster. Det glappar som bara den mellan borr och hylsa vilket ger noll precision i centreringen.
Då gäller väl detta även Rutland setet dom ser ju ganska lika ut. :confused:

phl skrev:
Jag har också ett set från Axminster och håller med om att de glappar för mycket för att man skall kunna lita på dem. De få gånger jag har använt dem har resultatet dock varit bättre än vad passningen skvallrar om, men det har förmodligen varit lite tur inblandat. Jag skulle inte valt att använda dem om det var kritiskt, och det är ju oftast då man vill använda dem...

Festools variant finns bara med 5mm borr då den är tänkt för att borra kompletterande hål i skåpsstommar. Finns bra likvärdiga borr från annan kvalitetstillverkare som jag inte kommer på namnet på. Någon annan kanske kan komplettera?

Mina heter Snappy, och de är helt OK. Jag använder främst det minsta borret. 5 mm borret är helt oanvänt. Det har ingen centreringskona. Hur det är tänkt att användas är höljt i dunkel.

Jag har mina från Blum. Rätt ställe att leta på.

Googlade på Snappy och hamnade på Toolbox hemsida, där hittade jag inget likaså på Blum. Jag är dock ingen fena på att söka så jag kan mycket väl missat det. Jag får väl annars beställa setet från Rutland det hade ju fått en positiv recension.

Phl eller Bygga_bo är axminster satsen med koniska borrar vilket det borde vara till träskruv? Centrerar borrarna lika illa i utskjutet läge eller blir felet mindre? Om det blir mindre i utskjutetläge så kanske det förklarar att resultatet blivit acceptabelt för Bygga_bo.

Normala cylindriska borr utan spets ala träborr. Mest skit hur man än använder dem. Går givetvis snabbare än att centrera för hand men resultatet blir aldrig perfekt.

Jag har beställt dom på Rutland så får jag se hur besviken jag blir;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.