1 322 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Idéer behövs / sökes
Till min montage/kombibänk, så har jag gjort ett lågt bord med låsbara hjul på.
På bordet har jag min bortsåg som hamnar i samma höjd som montagebänken.
Problemet är att mitt betonggolv inte är helt plant!
Nu har jag tänkt att göra ett nytt bord där jag har justerbara fötter på, när jag ska använda sågen åt andra hållet vill jag enkelt lyfta bordet från fötterna till hjulen och köra det i rätt position ev justera fötterna o sedan sänka det på plats
Har sett på några hjul hos Rockler men tycker inte det är helt mitt i prick!
Någon som har gjort något liknande eller vet någon annan lösning som man går igång på
dock utan något med utan att köra det med Iphone etc. Men en fotpedal lr nått?
Hoppas på några kreativa idéer
På bordet har jag min bortsåg som hamnar i samma höjd som montagebänken.
Problemet är att mitt betonggolv inte är helt plant!
Nu har jag tänkt att göra ett nytt bord där jag har justerbara fötter på, när jag ska använda sågen åt andra hållet vill jag enkelt lyfta bordet från fötterna till hjulen och köra det i rätt position ev justera fötterna o sedan sänka det på plats
Har sett på några hjul hos Rockler men tycker inte det är helt mitt i prick!
Någon som har gjort något liknande eller vet någon annan lösning som man går igång på
Hoppas på några kreativa idéer
Har kommit på några idéer själv
Tack Åsa
Har hittat en saxbildomkraft. Den har jag tänkt att använda liggande på en bottenplatta.Sedan är tanken att jag ska ha två kryss som jag kan pressa ihop eller dra isär för höja eller sänka. Får börja med en liten prototyp. Återkommer
Medlem
· Stockholm
· 4 636 inlägg
Du behöver 4 ben, 3hjul och ett justerbart ben.
Om jag förstått det rätt.
Om jag förstått det rätt.
Om du, som jag, gillar overkill tipsar jag om de länkhjul jag har på mina maskiner. De är inte så snabba att använda men du kan justera in bordet exakt i våg om du vill. Läs om dem här.
/B
/B
Börjar om lite
Beställt hjul med lyft från Rockler på andra sidan sjön! Dyr frakt men fastnade liksom för dom tidigt.
Är det någon annan som utnyttjat utrymmet under till spånuppsamling? Tänkte att göra en fälla i en låda under som typ billiga asksugar typ Jula?
Är det någon annan som utnyttjat utrymmet under till spånuppsamling? Tänkte att göra en fälla i en låda under som typ billiga asksugar typ Jula?
Klicka här för att svara