7 237 läst ·
24 svar
7k läst
24 svar
Hållare för slippappersrullar
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Tycker inte det blev helt snickarmässigt, naturligtvis ska staven låsas med en limplugg (eller en handtäljd).
M6 skruv.....fnys.
Ta inte illa upp, skoja mest
Protte
M6 skruv.....fnys.
Ta inte illa upp, skoja mest
Protte
Det hade varit någotGSM-Peter skrev:
I ärlighetens namn använder jag inte vanliga slippapper sådär otroligt mkt. O framförallt inte till slipkloss, där blir det oftast Abranet istället.
Du har lagt ner massor av tid och byggt en fin och praktisk slip pappershållar med plats för en massa papper.
Och sedan så använder du det sällan och det tar en massa plats på väggen
.
Daniel har inte du annat att göra på din dyrbara tid
Och sedan så använder du det sällan och det tar en massa plats på väggen
Daniel har inte du annat att göra på din dyrbara tid
Jag förstår inte ens din fråga?pär h skrev:
Men visst använder jag papperna (sällan de grövsta dock...) bara inte så ofta som förr. Men den viktigaste anledningen är nog ordning och reda. Alternativet till att hänga upp det var att ha rullarna i något skåp eller låda, och då hade jag blivit irriterad så snart jag skulle ha papper, de halvanvända pappersbitarna hade legat överallt etc. Jag har ett litet behov av preussisk ordning i snickeriet...det är än så länge en vision, men jag är på väg dit! För min del funkar det bäst att ha ordning om varje sak har sin plats (såklart) och framförallt att det är lätt och snabbt att lägga sakerna på rätt ställe. Ikväll ska jag sätta mig och borra en massa hål så att jag kan ställa upp alla jäkla frässtål snyggt i en låda, ska bli skönt
Jag brukar lära ut att saker och ting måste ha ett hem där det bor, oavsett ifall det är en skruvmejsel eller en tejprulle.Daniel_N skrev:
För vad händer med saker som saknar ett hem?, jo dom är hemlösa och driver omkring, och är hopplösa att hitta...
Kort rapport - stället funkar utmärkt. Har numera alltid rätt papper på rätt ställe. Mycket bättre ordning och snabbare att jobba. Hade dock klarat mig på 4 fack, de grövsta papperna använder jag otroligt sällan. Å andra sidan hade det inneburit att de grövsta rullarna hade legat någon annan stans och det klarar jag inte. Så på det hela är jag mycket nöjdDaniel_N skrev:
Klicka här för att svara