Tycker inte det blev helt snickarmässigt, naturligtvis ska staven låsas med en limplugg (eller en handtäljd).
M6 skruv.....fnys.

Ta inte illa upp, skoja mest

Protte

Daniel_N skrev:
Det verkar funkar bra, har bara hunnit testa lite än så länge. Rundstaven låses med en M6 skruv som går genom ett borrat hål i gaveln.
Är det så att version 2.0 kommer att ha en stegmotor som matar fram lagom stora ark.

Tänkte på 3-fas anslutningen till höger i bild :wow:w00t.gifw00t.gif:wow:w00t.gifw00t.gifw00t.gifw00t.gif

Daniel78 skrev:
Snyggt!, men du skulle självklart haft fack för alla dina maskin-slippapper också så du hade allt samlat på samma ställe :)
Det får nog bli i lådor eller så, har en massa olika sorter.

manose skrev:
Snygg lösning. Gillar också facken ovanför. Om du gör längdmarkeringar på väggen (eller skruvar upp några linjaler) så att du lättare få rätt papperslängd för dina olika slipklossar.
Bra ide, tyvärr är utrymmet under redan upptaget av ett tvingställ:(

prototypen skrev:
Tycker inte det blev helt snickarmässigt, naturligtvis ska staven låsas med en limplugg (eller en handtäljd).
M6 skruv.....fnys.

Ta inte illa upp, skoja mest

Protte
snickarmässigt schnickarmässichgt ;)

GSM-Peter skrev:
Är det så att version 2.0 kommer att ha en stegmotor som matar fram lagom stora ark.

Tänkte på 3-fas anslutningen till höger i bild :wow:[bild][bild]:wow:[bild][bild][bild][bild]
Det hade varit något;)...3-fasen är dock redan upptaget till rikthyveln.

I ärlighetens namn använder jag inte vanliga slippapper sådär otroligt mkt. O framförallt inte till slipkloss, där blir det oftast Abranet istället.

Du har lagt ner massor av tid och byggt en fin och praktisk slip pappershållar med plats för en massa papper.
Och sedan så använder du det sällan och det tar en massa plats på väggen :rolleyes:.
Daniel har inte du annat att göra på din dyrbara tid ;)

pär h skrev:
Du har lagt ner massor av tid och byggt en fin och praktisk slip pappershållar med plats för en massa papper.
Och sedan så använder du det sällan och det tar en massa plats på väggen :rolleyes:.
Daniel har inte du annat att göra på din dyrbara tid ;)
Jag förstår inte ens din fråga? ;)....

Men visst använder jag papperna (sällan de grövsta dock...) bara inte så ofta som förr. Men den viktigaste anledningen är nog ordning och reda. Alternativet till att hänga upp det var att ha rullarna i något skåp eller låda, och då hade jag blivit irriterad så snart jag skulle ha papper, de halvanvända pappersbitarna hade legat överallt etc. Jag har ett litet behov av preussisk ordning i snickeriet...det är än så länge en vision, men jag är på väg dit! För min del funkar det bäst att ha ordning om varje sak har sin plats (såklart) och framförallt att det är lätt och snabbt att lägga sakerna på rätt ställe. Ikväll ska jag sätta mig och borra en massa hål så att jag kan ställa upp alla jäkla frässtål snyggt i en låda, ska bli skönt:)

Daniel_N skrev:
För min del funkar det bäst att ha ordning om varje sak har sin plats (såklart) och framförallt att det är lätt och snabbt att lägga sakerna på rätt ställe.
Jag brukar lära ut att saker och ting måste ha ett hem där det bor, oavsett ifall det är en skruvmejsel eller en tejprulle.

För vad händer med saker som saknar ett hem?, jo dom är hemlösa och driver omkring, och är hopplösa att hitta...

Daniel_N skrev:
Det verkar funkar bra, har bara hunnit testa lite än så länge. Rundstaven låses med en M6 skruv som går genom ett borrat hål i gaveln.
Kort rapport - stället funkar utmärkt. Har numera alltid rätt papper på rätt ställe. Mycket bättre ordning och snabbare att jobba. Hade dock klarat mig på 4 fack, de grövsta papperna använder jag otroligt sällan. Å andra sidan hade det inneburit att de grövsta rullarna hade legat någon annan stans och det klarar jag inte. Så på det hela är jag mycket nöjd;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.