4 136 läst ·
21 svar
4k läst
21 svar
Utsug till borrhammare
Produkter som diskuteras: "skyddsglasögonen"
Skyddsglasögon
Skyddsglasögon är ett oumbärligt tillbehör för att skydda dina ögon från potentiella skador orsakade av skräp, damm, kemikalier eller intensivt ljus under arbete. Vårt sortiment av skyddsglasögon erbjuder högkvalitativa produkter som
Läs mer
Jodå, den har använts och används mycket! I princip finns det väl två mindre nackdelar med den som jag ser det:
1) Dammet som sugs upp virvlar uppenbarligen runt lite under "kåpan" vilket gör att man ibland kan ana en siluett i damm på ytan där utsugsprylen suttit. Går ju givetvis att borsta eller dammsuga bort. Skulle dock aldrig sätta den i ett nymålat tak eftersom jag är rädd att lite damm skulle vara kvar vilket är svårt att få bort från matt takfärg.
2) Festools D27-slang sitter helt OK i munstycket men ändå inte helt perfekt. Har hänt att slangen trillat ur munstycket när det suttit fastsuget i taket vilket gör att allt trillar ner. Inte något större problem som jag ser det.
Hur som helst, prylen är värd 179kr och fyller oftast sin funktion.
1) Dammet som sugs upp virvlar uppenbarligen runt lite under "kåpan" vilket gör att man ibland kan ana en siluett i damm på ytan där utsugsprylen suttit. Går ju givetvis att borsta eller dammsuga bort. Skulle dock aldrig sätta den i ett nymålat tak eftersom jag är rädd att lite damm skulle vara kvar vilket är svårt att få bort från matt takfärg.
2) Festools D27-slang sitter helt OK i munstycket men ändå inte helt perfekt. Har hänt att slangen trillat ur munstycket när det suttit fastsuget i taket vilket gör att allt trillar ner. Inte något större problem som jag ser det.
Hur som helst, prylen är värd 179kr och fyller oftast sin funktion.
Tack för info! Nu till den kritiska frågan: Om du stod borrhammarlös, skulle du gå på en med inbyggt dammsug (exvis gbh 2-23 rea som torde motsvara din makita) eller köra på plastbit+valfri borrhammare?
Check. Jag är sugen på att köpa en begagnad Hilti med dammsug, det känns som man får rejält för pengarna då.phl skrev:
För övrigt ville Flinks järn i Lindhagen ha över 300 för den där plastbiten, kändes lite brant. Men det var en väldigt trevlig försäljade som lyssnade på mina behov, och sa "det finns ju en billig lösning" innan han gick och visade mig nämnda plastbit. Han undrade också om jag verkligen behövde en blå Bosch, det kanske räcker med en grön sa han
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden