3 223 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Esab origo mig 170
Någon som har erf. av denna svets? planer på att köpa en för svetsneng i max 3-4 mm, sedan tar likriktaren över.
Tacksam för alla tips
Tacksam för alla tips
Bumpar ett svar till denna då jag har en sån svets och det kan vara av intresse för andra.
Mycket nöjd med svetsen, den är ganska lättsvetsad och framförallt finns det mycket ork i den, går bra att svetsa grovt också pga den höga svetsströmmen, mycket bra svets för garaget. Jag kör min med atal och får mycket fina svetsresultat.
Mycket nöjd med svetsen, den är ganska lättsvetsad och framförallt finns det mycket ork i den, går bra att svetsa grovt också pga den höga svetsströmmen, mycket bra svets för garaget. Jag kör min med atal och får mycket fina svetsresultat.
Har ingen erfarenhet av 170 däremot har jag suttit och kört en del 3mm med 250 och det är underbart! Enkel att ställa in och dubbla induktansuttag (bara positivt enligt svetsläraren). Tror inte att du kommer ångra dig om du köper en 170 men är den inte gränsfall för 4mm?
Vad har du tänkt att svetsa med den?
Vad har du tänkt att svetsa med den?
Klicka här för att svara