Hej!
Letar efter ytterligare en kap/gersåg. Denna gång av liten modell, tänker mig en såg som klarar 45mm på höjden, så 190mm klinga verkar rimligt. Har sett att det finns bland annat Makita 0714 i den storleken - någon som kan säga något om den? Finns det andra bra alternativ? Finns det kanske tom några kampanjer på dylika sågar (eller i övrigt bra priser).
Letar efter ytterligare en kap/gersåg. Denna gång av liten modell, tänker mig en såg som klarar 45mm på höjden, så 190mm klinga verkar rimligt. Har sett att det finns bland annat Makita 0714 i den storleken - någon som kan säga något om den? Finns det andra bra alternativ? Finns det kanske tom några kampanjer på dylika sågar (eller i övrigt bra priser).
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Hade en sån makita du nämner fram till för ett år sen.
Kanonbra och smidig såg, gejdrarna är 2-delade så den bygger inte lika mycket som andra sågar. Den kan alltså placeras närmare en vägg än de flesta andra sågar.
Den höll vinklarna bra, var inte helt hundra iställd från fabriken men lite kärlek så var det fixat.
Bra kvalitet och känns robust och välbyggd.
Håller EJ för ett 8 meters fall från byggställning. Kan vara bra att tänka på
Som tur var så var det ute i ödemarken och inte en käft i närheten, kunde gått riktigt illa.
Kanonbra och smidig såg, gejdrarna är 2-delade så den bygger inte lika mycket som andra sågar. Den kan alltså placeras närmare en vägg än de flesta andra sågar.
Den höll vinklarna bra, var inte helt hundra iställd från fabriken men lite kärlek så var det fixat.
Bra kvalitet och känns robust och välbyggd.
Håller EJ för ett 8 meters fall från byggställning. Kan vara bra att tänka på
Som tur var så var det ute i ödemarken och inte en käft i närheten, kunde gått riktigt illa.
Ah, men då är den fin. Har bara provat den på byggvaruhuset någon gång, men slagets över hur liten och kompakt den är i förhållande till sågkapaciteten. Med ett vettigt sågbord blir det en bra kombo.
Priset vet jag inget om, jag brukar kolla prisjakt om det är svenska priser, och där ligger den rätt bra till i förhållande till konkurrenterna.
Priset vet jag inget om, jag brukar kolla prisjakt om det är svenska priser, och där ligger den rätt bra till i förhållande till konkurrenterna.
Makitans maxkapacitet vid 45 graders gering är 52x212 mm. Vid 45 graders gering och 45 grader tiltning/lutning klarar den 45x212 mm. Enligt denna sidan:corre skrev:
http://www.verktygsladan.nu/product...ucts_id/144?osCsid=6v5m3kslrtc12fufkk5ml5ors3
Det där stämmer väl inte eller är jag trögtänkt? Eftersom båda gejdrarna skjuts bakåt spelar det väl ingen roll om de är delade eller inte?hantverkare1 skrev:
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Jo, eller tänker jag helt tokigt? Suttit och stirrat på bilden i 10 minuter nu och blor mer och mer osäker.katos skrev:
Har rekomenderat denna såg till ett flertal personer med bla argumentet att man kan ställa den närmare väggen.
Hade jag haft ett samvete hade det varit dåligt nu.
Jaja, skitbra såg är det i alla fall
Klicka här för att svara