Göran.W
Det funkar riktigt bra att borra i tegel med.
Har borrat ett antal 10 mm hål i tegel utan problem.
Betong har jag aldrig provat att borra i men den ska klara 8mm vill jag minnas.
Självklart går det inte lika fort som med en riktig maskin men frågan är hur ofta man borrar i betong och om man kan ta den extra tiden det tar.

Mikael_L skrev:
Är du nöjd med den kanske du ska kolla om det går att byta kol ? :)

Annars, har du varit nöjd med den så blir du antagligen precis lika nöjd med en nyare grön Bosch med Li-ION-batterier.
[länk]
Eller kanske hellre med 2 batterier
[länk]

Eller så provar du en annorlunda formfaktor (och lite svagare maskin)
[länk]

Gemensamt för de gröna Bosch är ett aningens klunsigt handtag (inkl den du redan har).
Jag har också en och stördes inte av det då, men när jag numera mest använder min Hitachi DS14DSAL som har mycket smäckrare grepp, så känns handtaget på Boschen grovt och för "tjockt" om jag greppar tag i den någon gång.
Men har man stora nävar så kanske man bara tycker det är skönare! :)
Och öht personliga preferenser.

Känner du att du kan sträcka upp budgeten bortåt 1500:- så kommer det erbjudande på Blå bosch instegsmaskin med jämna mellanrum för ca dessa pengar.
Det är ett bättre deal, om man bara har råd.
Gröna Bosch tycker jag alltid har varit aningen överprissatta, då man kommer upp i proffsklass för ganska lite pengar till.
Jag har bytt kol i min. Hittade en gammal motor och kolen såg rätt så lika ut, men jag tror inte den håller så länge till. Den är ganska sliten där kolen går emot. Tycker den har funkat bra i 4-5år som jag har haft den.

Var förbi Swedol Västerås idag och så att de kommer ha "swedol-dagen" nångång framöver... Och att de då kommer sälja en blå 18 V/ 3Ah Bosch för .... ( typ 50%)
- Jag lyckas inte hitta kampanen på nätet dessvärre.

Swedoldag Västerås 2013-10-09:)

T
Joukko skrev:
Jag köpte denna: [länk]
999kr är ju inte så farligt.

Fel färg på den bara........

tank77 skrev:
Fel färg på den bara........
Ska den vara rosa?

Mikael_L
  • Gilla
1457g
  • Laddar…
Rund_skruvad skrev:
Ska den vara rosa?
Kan inte låta bli att reflektera över din avatar. Rosa bandet är jag bekant med, men vad är blå bandet? En hjälporganisation för blå-bosch-wannabes?

;)

blå bandet.PNG

M
br.gif

bygga_bo skrev:
Kan inte låta bli att reflektera över din avatar. Rosa bandet är jag bekant med, men vad är blå bandet? En hjälporganisation för blå-bosch-wannabes?

;)

[bild]
Nä inte riktigt,något seriösare kanske.
http://www.prostatacancerinfo.se/hem/kop-bla-bandet

Kolla din personliga skruvdragare:D

Redigerat:
  • Gilla
jonmo och 1 till
  • Laddar…
Blå band.. För de som gillar en god sås

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.