Matti_75
Matti_75: [citat] Den stora fördelen är vikten. En HN 90 väger nästan ett kilo mindre än motsvarande lågtryckspistol. Sedan är det mindre rekyl. Nackdelen är priset.
4 svar · 2,5k läst
N
NinjaSatan: Att den är övermålad är inga problem, bara knacka på en hylsa, och som sagt, använd sexkant. Är det gammal skruv så finns det ju risk att det är tum fattning också, så håll koll på att hylsan verkligen passar för annars lär det bli runddraget. Är nog en hel del 1/2" skallar som blivit förstörda med 13mm hylsor...
13 svar · 9,2k läst
·
D
dacolonel: Tack för tipset om XL, men jag har redan hunnit handla och använda. Jag googlade dock runt efter kampanjer först, men hittade ingen. Förresten, jag har tydligen ett sk. Eskilstuna pass. Förutom att det säkert var billigare när det begav sig, finns det någon skillnad? Jag har även sett att det säljs piratskenor på svenska nätbutiker. Någon som har prövat dessa?
29 svar · 11,6k läst
palbin
palbin: Jag monterade nyss nya däck o slangar från skogsverktyg.se - 229 kr per set = 458 kr för två skottkärror - däcken skall enligt säljaren (som jag från annat håll förstått är välrennomerad) vara 6-lagers och tåla 5 bar vilket rimmar väl med det gedigna intryck de gav mig - givetvis inte helt lätta att kränga på, men det hör väl ihop med bra grejor ... . VB att man kan få det
18 svar · 27,3k läst
·
K
kjb: Tack för alla tips! Nu har jag testat högre tryck, chockstart och det bara blir samma pys. Har tidigare plockat lös baksidan och kolven satt faktiskt fast lite i bakre ändläget när jag tryckte på den. Så det kan vara ett problem med den . De var även lite aluspån inne i den men mest där luften kommer ( vid handtaget) in inte i cylindern vad jag kunde se. Jag har dock handlat en
7 svar · 7,9k läst
hantverkare1
hantverkare1: [citat] Jag tänker att har man bockar och skivor framme så har jag ström framdragen också och sladdvarianter är betydligt snabbare
11 svar · 5,5k läst
M
msvensson: Låter som det säkraste är att satsa på en riktig damsugaslang, minst risk för att det skulle uppstå problem- Lokala Järniabutiken hade 38mm damsugarslag per löpmeter för 50kr/m, hyfsat pris
3 svar · 3,7k läst
V
verktygsgurun: [citat] Håller med! Kan man dessutom sakgranska informationen som ges ut innan det läggs ut på internet så att informationen verkligen är rätt så är det super. Många instruktionsfilmer på youtube innehåller rätt mycket fel. Även artiklar i Vi i Villa, Villaliv, Villatidningen etc innehåller väldigt mycket faktafel. Tycker det är dåligt av redaktionerna att inte kontrollera att de
16 svar · 2,9k läst
Ola C
Ola C: Har en 770, duger till grovsnickrande men inte till möbelsnickeri. Beror kanske för vad man har för krav på möblerna man bygger men i min mening är det mer än byggsåg. Min har den lilla egenheten att 0-läget och 45 gradersläget inte lirar ihop, det är typ 44.5 grader mellan hålen i plattan som bestämmer lägena. Inte helt enkelt att fixa och definitivt ingen justersak, flyttar jag
13 svar · 5,8k läst
·
Ludwig
Ludwig: Oj det var ju ett snuskigt bra pris! Men, boschen är ju tyngre och vibrerar lite mer enligt värden. Jag är ju ute efter en maskin som vibrerar lite i kroppen när jag kör enhandsfattning och då hjälper inte det avvibrerade handtaget tyvärr. Men annars var ju pris / prestanda mycket övertygande på boschen så den är med i tankarna nu. Mycket bra tabell om vibrationer du länkade till,
3 svar · 865 läst
M
memike: OK. Bra tips här. Kanske blir Metabo istället. Känns bättre att slänga till några kronor. Vad är tycks om Dewalt dw770 inkl bord de7033? Kan köpa det komplett med bord för 2995:-
6 svar · 3,5k läst
·
jac
jac: Lite tips för inställning av sågen hittar du här: http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/146775-borde-inte-det-fasta-45-graderslaget-pa-gcm8s-vara-exakt.html http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/91544-patentlosning-installning-av-gersag.html
9 svar · 4,2k läst
·
S
SmurfTumme: Har möjlighet att köpa loss en Electra-beckum HC260. Har kikat på den som snabbast och den ser i varje fall fräsch ut. Vad är ett rimligt pris att ge för en sådan? (Årsmodell 1990) Har kikat runt på beg. marknaden men priserna spretar något helt fantastiskt! Har ni några andra åsikter om maskinen så tas som gärna emot också så klart!
0 svar · 1,9k läst
C
SBH: [citat] va ju nyfiken bara.:)
59 svar · 7,8k läst
P
pleqtiz: Tack för svaret :thumbup:
40 svar · 27,1k läst
·
B
Bubblaren: Sitter troligen en snabb luftkoppling typ Cejn
12 svar · 7,3k läst
L
Lutte: [citat] Neej, vad har jag gjort! Men kanske inte är försent att lämna tillbaka dom?!
28 svar · 11,7k läst
·
bax
bax: [citat] Ja titta, det är den till vänster i Remnes länk som jag tillverkade i skolan. Då ligger dom nog i nån läroplan.
12 svar · 3,7k läst
·
V
valter53: Jag köpte en del delar på COOP för många år sedan när det var utförsäljning. Det jag använt mest är linjalerna (har 2 stycken). Det är smidigt att kunna skruva fast dom i underlaget så man får ett fast anhåll för stick och cirkelsågen.
6 svar · 2,3k läst
K
Kreacon: Där var den ju! Tack! Antingen var jag för tillfället värdelös på att googla, eller så var google för tillfället värdelöst.
31 svar · 25,0k läst
R
rca1959: När mina svärd blir för slitna sågar den som du beskriver. Känn på glappet mellan kedja och svärd (riktning tvärs svärdet), skall vara tajt. Om du kan snedställa kedjan på svärdet är nåt fel. Ett slitet svärd kan man gångtidsförlänga genom att vända på det.
21 svar · 13,0k läst
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Ny artikel av phl idag, där han berättar om sina erfarenheter av att handla verktyg från utlandet. http://www.byggahus.se/renovera/kopa-verktyg-utlandet
0 svar · 1,4k läst
T
thomasx: Hejsan Sådär, nu finns testrapporten upplagd i en egen tråd här: http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/232036-testrapport-bosch-gsr-36ve-2-li.html Håll till godo :)
90 svar · 17,2k läst
·
WaldenWoods
WaldenWoods: Idag på byggmässan tittade jag på Festool Vecturo: http://leza.be/uploads/product/pdf/VECTURO.pdf Personalen i montern erkände utan omsvep på min fråga att detta är en Fein, som har försetts med Festools färger och logga. Men de har även lagt till anslag som gör att man kan hålla maskinen stabilt mot det som ska sågas, och därmed få bättre precision. Såg användbart ut. Jag
29 svar · 23,2k läst
·
K
Klassson: Blev lite nostalgisk... Samma som Exostor visade har jag kört ganska mycket. Faktiskt en trevlig lösning som inte dånar så mycket mer än precis vid själva slaget :-) Man fick akta tummen /tummarna bara, var det en tjurig pinne som inte sprack kunde otyget till vedträ nypa ihop igen... :-P
22 svar · 6,3k läst
mattiasp
mattiasp: Programmet heter 53 Paper och finns för Ipad. Bilden tog en minut att göra. Man ritar med fingrarna. Om man ska få till en snygg fris kan man argumentera för att man behöver en fräs för att fräsa not i golvet med en skivnotfräs, så att man s.a.s spontar in frisen i golvet. På så sätt behöver TS en fräs i alla fall. En OF1010 fungerar bra. Jag använder helst min DW621 till den
8 svar · 3,4k läst
·
iwe
iwe: Köp sugen blir man allt! :D
7 svar · 1,5k läst
·
Masses
Masses: Eller så tar du en CD skiva och borrar i hålet. Se till att du inte tar backup skivorna bara :p
7 svar · 1,7k läst
·
pär h
pär h: Länk tack. Har googlat och hittat olika MB503. Pär
1 svar · 671 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.