Insåg igår att jag bara äger ett enda par riktigt bra arbetshandskar och det är ett par vinterhandskar från Tegera som nog hängt med i närmare 20 år nu. Har ett par monteringshandskar från Tegera som jag också är nöjd med.
Frågan är vilken kvalitet som är vettig att satsa på för sommarhandskar när man ska lägga marksten? Misstänker att det kommer gå en del handskar då. Men var får man mest "bang for the buckets" ?
Frågan är vilken kvalitet som är vettig att satsa på för sommarhandskar när man ska lägga marksten? Misstänker att det kommer gå en del handskar då. Men var får man mest "bang for the buckets" ?
Jag kör uteslutet med "Guide 580" - Får dom för cirka 17+moms hos min leverantör, håller tillräckligt bra, bra grepp och tillräcklig ventilation. Tajta i början men smälter liksom till sig och passar handen perfekt, inga sömmar, inga skavsår eller blåsor.
Även provat en tunnare variant som heter 525 - Men den håller inte alls lika bra, ofta går det hål på knogarna i det tunnare tyget men dom är heller inte lika slitstarka på fingertoppar, troligt då för att grund materialet är så pass mycket tunnare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Även provat en tunnare variant som heter 525 - Men den håller inte alls lika bra, ofta går det hål på knogarna i det tunnare tyget men dom är heller inte lika slitstarka på fingertoppar, troligt då för att grund materialet är så pass mycket tunnare.
Jag kör med blåkläders montagehandskar till allt utom de grövsta slitjobben (bära sten och liknande). Bra hållbarhet, är inne på andra paret på drygt två år trots flitig användning. Kostar omkring 130:- i affärn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vet att Ullareds Lantmän säljer Guide - Dock aningen högre i pris än vad jag är van vid...
http://www.ullaredlantman.se/billig...-online/arbetshandskar/handske-giude-580.html
http://www.ullaredlantman.se/billig...-online/arbetshandskar/handske-giude-580.html