Jag hörde en smäll kl 08.30 i morse så att jag faktiskt flög upp ca
0,3 mm i luften från min horisontalläge i sängen - när jag var ute o
kollade fann jag det var min lilla skottkärras däck/slang som hade
exploderat - den fick tjänstgöra istf den stora till vänster (med sitt
oxå kassa däck) i fredags och igår - som tur var hann jag göra allt
jag skulle., så nu hinner jag vänta på postleverans ...

DSC00293.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


ClasOhlson däcket verkar ju bra men har för liten diameter och man
kan ju faktiskt inte ha ngt som ser ur så på en Hörby-kärra såvida
det inte råkar vara bäst i världen ... .

Orginaldäcket stod mycket riktigt China på vilket ju inte är helt ovan-
ligt nuförtiden ... .

Eftersom jag kör tunga grejer gäller det nog se upp så man får däck
avsedda för det ... .

Tipset med flerlagersdäck skall jag kolla upp noga. Liksom det med
massivdäck-tegel - verkar mkt intressant faktiskt - det gäller att det
passar bara då så dyrt - får väl ta och ringa dem eller så. Eftersom
jag GÖR ALLT SJÄLV så duger det inte att lämna in och få lagat. Så
annars får det bli inköp från den länk jag själv föreslog skogsverktyg.se
eftersom jag fann att de även hade ett Sugihara svärd jag vill ha och
det då blir portofritt och bra med två däck/slang-kit och ett svärd.

Mvh
 
Redigerat:
Jag satte dit ett hjul från Classe trots den något mindre diametern. Funkar fint för det jag nyttjar min kärra till dvs. lite enklare trädgårsarbete
 
Classe är väl det man litar mest på om man skall handla på dylikt ställe utan
att sätta sig in i alla detaljer så att säga - det har väl med att göra att deras
verksamhet är betydligt mycket äldre och etablerad än andra liknande ... . De-
ras ny-stylade butiker har dock mera parfym-affär-stuk (liknande) än verktygs-
shop (liknande) vilket kanske inte helt gillas ... .

Tack igen för det här massivdäck-tegel-tipset - dessa skall passa till båda
mina skottkärror med lämpliga "adaptorer" enligt de som sälja dem - och de
har sitt lager i Glemmingebro inom cykelavstånd från mig så jag skall cykla
dit och köpa ett par asap ... .

Jag skall oxå laga mina gamla hjul mha de däck jag själv föreslog från skogs-
verktyg.se då de enligt säljaren som lär vara välrenommerad har 6 lager (inte
bara 2 eller 4) och tål 72 psi = 5 bar vilket är mer än dubbelt mot de jag tidiga-
re hade ... (även om jag iofs pumpade dem mkt hårdare för att få bra rull ...) .
Dessutom säljer de som sagt Sugihara motorsågssvärd :) ... .

PS. Lustigt nog ger båda de båda sistnämnda säljarna konsumentinfo på sön-
dagar :) ... .
 
Redigerat:
Jag monterade nyss nya däck o slangar från skogsverktyg.se -
229 kr per set = 458 kr för två skottkärror - däcken skall enligt
säljaren (som jag från annat håll förstått är välrennomerad) vara
6-lagers och tåla 5 bar vilket rimmar väl med det gedigna intryck
de gav mig - givetvis inte helt lätta att kränga på, men det hör
väl ihop med bra grejor ... .

VB att man kan få det gjort för 200 kr så får man väl vara nöjd
med att ha gjort det själv för endast 29 kr mera :) ... .
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.