• Gilla
abel48
  • Laddar…
Jula borde ha tycker jag, eventuellt kanske du kan kränga av ett från ett "färdigbyggt hjul"

Kan ju finnas på Bauhaus, de har fullt sortiment av Hörby saker..

Annars finns deras egen webshop, http://webshop.horbybruk.se/Welcome.aspx. De kanske kan lämna ut "överdisk" (För de ligger väl i Skåne?)..

Vad är det för fel med däcket? Är det bara punktering så skaffa en slang till det. Hade alltid lite luft i mitt slanglösa däck innan jag satte dit en slang i det.

Däcket är helt kapsejsat - har "släppt i linningarna" typ så att
det är snett med en stor bubbla etc - hade exploderat snart
då slangen trängt ut om jag ej släppt ut luften - är dessutom
sprucket överallt så utslitet - tack för flera goda tips - tacksam
för ev fler ... :) .

Redigerat:
Jag var i samma sits som dig men fick ett plötsligt infall av att inte fixa allting själv. Lämnade in det hos däckfirman i byn och fick nytt däck + slang monterat för 200 spänn. Vitt.

• Gilla
Staffan bolvin
  • Laddar…
Eftersom du bor i skåne...har du kollat med Eko hallen?

• Gilla
corre
  • Laddar…
phl skrev:
Jag var i samma sits som dig men fick ett plötsligt infall av att inte fixa allting själv. Lämnade in det hos däckfirman i byn och fick nytt däck + slang monterat för 200 spänn. Vitt.
Jag gjorde tvärtom, dvs allt själv. Det blev ett nytt hjul på Jula och en massa mellanläggsbrickor för att det skulle passa. Det blev avsevärt dyrare än phl:s exempel. Och ganska l*dermässigt med alla brickorna. Gå till gummiverkstaden.

• Gilla
Myrmyra och 1 till
  • Laddar…
Är det bara själva ytterdäcket (gummit) som är dåligt, finns bl.a. på Bauhaus, Lantmännen, mfl. Däcket är enkelt att kränga av med vanliga avkrängare för cykeldäck.

Jag köpte ett färdigt hjul på Biltema och krängde av från plastfälgen, 119kr.
Testade först att köra med den fälgen man fick till, men den höll någon timme.

Har någonstans sett massiva punkteringsfria hjul till skottkärror. Vore väl det bättre valet. Men minns inte var.

Har minst två gånger köpt både däck och slang till min Hörby bruk-skottkärra på Bauhaus i Löddeköpinge. Nu är fanskapet äntligen väck, sämre kvalitet på hjul får man leta efter. Plastfälgar...bläää!

Köp på Optimera eller Granngården men se till att det är ett 4 lagers däck och inte 2 lagers som är orginal för de är värdelösa då ska man bara köra löv i kärran.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.