Jag fick av en slump syn på detta i ett undangömt hörn sist jag var på Hornbach.
Konceptet verkar minst sagt smidigt, för mig som jobbar mycket i lilla lägenheten, men jag är osäker på om genomförandet är bra nog för att det ska bli användbart.

Allt var inplastat och saknade prislappar, och jag var för stressad för att jaga fram nån personal, så lyckades inte göra någon kvalitetsbedömning alls.

jag tänkte att jag skulle sätta mgi vid google och undersöka saken i lugn och ro, men får inte fram speciellt mycket. Något som har erfarenhet?
Det jag mest är nyfiken på är hur bra guiderna till sticksåg och fräs fungerar.

13577345603_b1bac3fd89_z.jpg

https://www.youtube.com/watch?v=Ny7nXZigY_s
lite svårt att ta på alvar med den dubbningen, men tja, det hela ser så smidigt ut.

Tja, tanken är säkert god men jag tyckte det såg lite för klent och rappligt ut. Pausar man filmen just när han sätter ned biten han sågat med sticksågen så ser inte snittet direkt rakt ut. Personligen tror jag nog mer på att såga eller fräsa efter en rak bräda.

Det har du rätt i. När han ställer den avsågade biten med snittet nedåd ser det inte alls speciellt rakt ut. Det kan ju vara så att skivan han ställer den på inte är rak, lite lustigt att dom visar nåt så uppenbart ojämt i en sådan demovideo.

Nu hittade jag även lite utlänska webpriser. 30€ för linjal, tvingar, vinkel och hållare för sticksåg. Jag har svårt att tro att det kan vara bra för det priset.

nu vill jag inte raljera men med tanke på maskinevalet i demon (einhell) så kanske det framgår vilka kunder man riktar sig till. Iden är bra men genomförandet verkar tveksamt.

P
Tänkte på det jag med att dom använder ju inget under till maskinval... sen är ju inte en sticksåg det första valet om man ska såga rakt så dedär snittet dom gjorde är fullt acceptabelt för en sticksåg .. dom kör ju även med cirkelsåg och det gick ju som på "räls"

för 30euros (+-267:-) låter det som ett riktigt bra köp för den som vill ha ett litet komplement för sällan hemmafixaren

Tja, just maskinvalet är inte så märkligt, då Einhell tydligen köpte KWB strax efter videon, så dom hade nog börjat flörta med varann redan då. :p

En sticksåg mot en rak vettig planka borde ju ändå kunna köra rakare än så? Men jag vet inte, har aldrig provat med en röd maskin.

Jag köpte en del delar på COOP för många år sedan när det var utförsäljning.
Det jag använt mest är linjalerna (har 2 stycken). Det är smidigt att kunna skruva fast dom i underlaget så man får ett fast anhåll för stick och cirkelsågen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.