Hej,

Har behov av att kunna borra "raka" hål. Men har inte pltas för en riktig pelarborr.
Vet att det finns kit som man kan sätta på skruvdragare för att kunna använda dem som en pelarborr. Någon som sett till ett sådant för en liten dragare som GSR 10.8v?

Mvh

Stefan

Wolfcraft hade kit med egen chuck som borde passa olika storlekar på dragare. Såg kitet hos Bauhaus.

Hittar tyvärr ingen bild på den nu...

Skaffa en bit tjock Mdf (eller annat). Storlek typ 150x200 eller så. Såga ett hack på en långsidan. Hacket skall vara 45 grader mot långsidan och ha en 90-graders vinkel. 30mm djupt kan vara lagom. Sen håller du bara biten på rätt plats och stöder borret mot hackets två sidor och så blir det rakt borrat.

Det låter som en finurlig lösning. Men jag lyckas inte visualisera den i min (uppenbarligen begränsade) knopp. Finns det något bildliknande att erbjuda?

currenthill skrev:
Det låter som en finurlig lösning. Men jag lyckas inte visualisera den i min (uppenbarligen begränsade) knopp. Finns det något bildliknande att erbjuda?
ImageUploadedByByggahus.se1396268388.273538.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sen bör Mdf-biten vara mkt tjockare så att det blir ordentlig styrning, detta var bara en bit jag hade liggande.

• Gilla
currenthill
  • Laddar…
Ett annat tips är två speglar en kl 12 och en kl 3 i vinkel mot dig. På det viset ser man ganska enkelt om man borrar rakt.

Pär

Eller så tar du en CD skiva och borrar i hålet. Se till att du inte tar backup skivorna bara :p

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.