Har byggt en carport på 25-30kvm och skulle haft belysning i den då jag har tänkt att skruva lite där

Tänkte först på lysrör men efter sms med "min" elektriker så avrådde han då det inte funkar nå vidare när det är kallt, men han hade inget bra förslag på vad jag skulle köpa istället.

Vill helst inte ha halogen / byggstrålkastare, förslag?

Hur kallt hade du tänkt ha då du skruvar? Fördelen med halogenlampan är att du får lite "gratis" värme.

varför inte ett gäng led spots?

nino skrev:
Har byggt en carport på 25-30kvm och skulle haft belysning i den då jag har tänkt att skruva lite där

Tänkte först på lysrör men efter sms med "min" elektriker så avrådde han då det inte funkar nå vidare när det är kallt, men han hade inget bra förslag på vad jag skulle köpa istället.

Vill helst inte ha halogen / byggstrålkastare, förslag?
Det är väl bara att tända 5-10min innan du börjar meka så de hinnre värma upp och få fullt utbyte.
Det är min erfarenhet iaf.
För mek är lysrör i ytterkanterna av innertaket oslagbart, alla anra former av spotar eller ledbyggstrålkastare ger bara mer riktat ljus, lysrör över hela ytan.

Men ett par LED som komplement vanliga kvällar är såklart rätt! :)

ska väl inte skruva hela tiden, det blir väl mest på sommaren, men ibland blir det ju ner mot -30 här iof går man ju helst inte ut alls då... :)

men -10 -15 då kan man ju vara ute

gnuttisch: ja jag vet inte länk till nåt?

Missade att du skrev att du skulle meka där, då är ju lysrör helt klart bäst.

är även ledlysrör dåliga i minusgrader, såg att biltema hade ip65 armaturer för T8 ledlysrör skulle det funka? 2*18w men det är kanske dåligt med ljus även med 3st?

Hur ser carporten ut? Ska man meka vill man ju helst ha bra belysning från alla håll.

Meka å meka, ska inte byta motor å sånt men med en grabb som har en a-traktor duett så blir det lite fixa mest hela tiden, är även gräs där nu men ska bli grus tror jag

• Gilla
ImTheBeast
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.