4 521 läst ·
17 svar
5k läst
17 svar
My first borscirkelsåg för hemmapulare
Jag föreslår att det är ett dåligt råd. Att kapa dörrar i en grön bordssåg alltså. snittet kommer bli dåligt. Det är helt enkelt fel verktyg.Pagno skrev:
Jag köpte en Bosch PTS 10 i somras. Med tanke på att modifiera den så att den passar mina behov. Den duger inte som proffssåg som den är, men är en billig såg att modifiera. Den behöver justeras lite för att bli exakt. T.ex. är paralellanhållet alltför "sladdrigt", men det går att fixa. Likaså är geringssläden inte heller så exakt som den borde vara. Det går att fixa det också. Den är billig och kommer att funka jättefint efter dom justeringar jag gjort. Sen behöver den ett rejält underrede. Det bygger man själv. Som det här. Visa bilaga Sågbord.pdf Det är inte färdigkonstruerat än, bara en första skiss.
/P-O
/P-O
Klicka här för att svara