R
SBH: [citat] på denna länk kommer du hitta någon sorts lösning till färgningen https://www.brownells.se/Vapensmide/Metallbehandling-och-Faergning
29 svar · 21,0k läst
·
C
crazytok: Det blev ingenting med kopian, han sålde den innan jag bestämt mig. Var väl kanske lika bra det! ;) Nu står jag istället och väljer mellan en CST/Berger RL25H (10.000kr) och Bosch GRL400H (6.000kr). Den förstnämnda får jag för 5.500kr och Bosch har jag hittat en som säljer för 3.000kr. Båda två är i princip nya och med tillhörande kvitton och garanti. Båda är också med
41 svar · 15,6k läst
T
Thomas_Blekinge: [citat] Eller så tar man en plastskiva eller träskiva och borrar med en mindre hålsåg så att innerbiten blir just 17 mm.
7 svar · 1,7k läst
nanowire
nanowire: [citat] Jag har inte plats för fast monterat tyvärr. Och mitt golv är nog för klent för att bulta fast i. Med det sagt får jag ändå ut mycket funktion av skruvstädet på mobil bas, det är mest sånt som att slå med 4 kg slägga i sidled som kunde funka bättre och det gör jag inte så ofta.
20 svar · 9,9k läst
·
R
Robert-san01: Swedol har på hyllan.
10 svar · 3,7k läst
·
thomas33
thomas33: [citat] En smal mejsel brukar gå att sticka in i hålen och lirka upp brickan, men sen är den trasig och du får fixa en ny. Den kallas starlock låsbricka.
14 svar · 19,2k läst
·
Nyfniken
Nyfniken: Golvfoam?
1 svar · 3,9k läst
bulleribock
bulleribock: Jag tycker att parallellanslaget till TS55:an fungerar bra vid klyvning tillsammans med Pantherklingan. [bild]
6 svar · 2,5k läst
·
F
Fred vom Jupiter: På Bauhaus är Stabila deras premiummärke. Typ dubbla priset mot deras kinavarianter.
21 svar · 2,7k läst
·
L
Leif i Skåne: Muttern lossas alltid samma håll som skivan normalt snurrar ! På en bänkslip med två skivor är vänster sida vänstergängad och tvärt om på höger.
7 svar · 10,1k läst
M
magnlar: [citat] Tack!
7 svar · 3,0k läst
S
Skooda: SGA hjälpe mig med denna koppling, då kärcher bytte system. https://www.byggahus.se/forum/threads/vad-har-ni-gjort-med-era-hus-idag.167378/page-885#post-2512618 [bild]
14 svar · 2,1k läst
·
Z
ZipLock: Vad ska du använda kompressorn till? Ska du bara blåsa, pumpa däck och köra dyckertpistol bör du köpa en liten smidig kompressor. Behöver du mer luft bör du köpa en trefas.
5 svar · 3,0k läst
smilingcopycat
smilingcopycat: [citat] Kärt barn har många namn, men det stämmer det med.
5 svar · 4,3k läst
·
KnockOnWood
KnockOnWood: För mig duger denna bra, från Teknikmagasinet: NU-Flare Rebel 90 Tydligen ute ur sortimentet nu, sådana där kinagrejor har ju en livstid på marnaden om högst ett halvår. Men jag använder den till att hitta mellan ytterdörr, stall, garage och verkstad och till det duger den gott. Ibland till en granne eller brevlådan också. < 200 kr med lithiumbatteri. [bild]
23 svar · 9,0k läst
·
Löjo
Löjo: [citat] Till slut blev det trots allt endast bågfil, hade grymt flyt med måtten och antalet kapningar sjönk drastiskt. Ett litet bildbevis.
22 svar · 8,9k läst
·
S
sagan1: Nu klar, blev ganska ok.
14 svar · 3,9k läst
·
S
MalZon
MalZon: [citat] Då är jag med. Tackar! :) Mvh Jonas
13 svar · 9,9k läst
M
magnlar: Behöver handla lite träskruv till kommande byggprojekt, och fått möjlighet att köpa Berner easyfast träskruvar till ok pris. Är de lika bra som wurth assy och essve cutters? Vill bara använda kvalitetsskruvar. [bild]
0 svar · 1,4k läst
·
useless
useless: Inget för min budget tyvärr... Men när jag har kapat ett par fingrar så kanske jag ångrar mig.
12 svar · 9,4k läst
M
magnlar: Jag har en gummimuff från Kärcher som passar bla WD6 som jag modifierat dvs. Kapat bort en bit, och den passar perfekt i 8SJL. Sitter som berget. Men, dammuppsamlingen är inte alls i samma klass som Kapex tex. 8SJL tar ca 60-70% och resten hamnar utanför. Tyvärr
2 svar · 10,5k läst
E
etompau: Gardenas klippare bygger på Husqvarnas hårdvara och håller lite lägre pirs än Automower-serien. Har kört en R70 i 4 år nu, mycket nöjd med funktion. Det enda som har gett upp är nätdelen som byttes på garanti andra klippsäsongen.
11 svar · 10,1k läst
I
ion: [citat] Återkommer när jag letat igenom gömmorna.
27 svar · 9,0k läst
·
Löjo
Löjo: Dum fråga kanske men vill vara säker. Har en fein multimaster 18v, afmm . Har hittat en naken skruvdragare till bra pris som jag önskar köpa. Fein abs 18. Funkar mina befintliga batterier i denna? Edit: i listan på vilka verktyg som abs 18 kan dela verktyg med finns inte afmm18v med, detta hos försäljaren. Blir inte klokare av Feins hemsida heller, har mailat kundtjänst men tar tacksamt
0 svar · 508 läst
S
StefanNn: Söker en excenterslip som inte gör hål i plånboken men som inte är skit heller. Hittar inte mycket till omdöme på Metabo SXE 450 och vänder mig nu till Er. Metabo SXE 450 har två inställningar för sliprörelsen, men går det att jämföra slipförmåga/avverkning med t.ex Bosch GEX 150 Turbo eller Makita BO 6040? Eller är det bättre att satsa på en Bosch GEX 125-150 AVE och få
0 svar · 1,2k läst
L
lassaserik: En fråga som kan passa i tråden: jag har en dewalt DW743. jag ska klyva lite ekskivor. är det någon som har förslag på sågklinga till det?
14 svar · 15,6k läst
HogeN
HogeN: borra.försänk.skruva är det som gäller. mdf i golv/taklister är enda jag stöt på man kan använda dykert på
3 svar · 9,2k läst
N
Nyberg__: Hejsan jag har fått möjligheten att inhandla en wolftech vf100 . Vad borde priset vara på en sådan med okej bruksskick. Hur är dessa annars? Är det världens skit eller duger det åt en amatör att göra lister å lister små möbler/fönster ?
0 svar · 2,8k läst
G
Gavel: [citat] Är mycket värt med lite lägre grindar, jag kan stå bredvid min vagn med motorsågen och komprimera ris, är största fördelen men som du skriver, man slipper stegen
27 svar · 51,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.