Är ute efter en prisvärd laser med mottagare.
Ska nu i första steget användas till en garageplatta och senare vidare i garagebygget och efter det i husrenoveringen, altanbyggen osv.
Vad ska man satsa på för någon typ? Rotation, kors?
Några tips på prisvärda och användbara modeller?
 
En bra rotationslaser är dyr. För hemmabruk kostar det mer än det smakar.
Själv har jag en Bosch GLL2-80 som jag är mycket nöjd med. Den och storebror GLL3-80 verkar vara vad som står på mångas önskelista här på byggahus.
Både 2-80 och 3-80 finns med mottagare.
 
3-80 står inte på min önskelista, den står i verktygshyllan. Funkar finemang.

Tror att no_brakes behöver indikera budget för att få välriktade svar på sin fråga.
 
  • Gilla
jtl
  • Laddar…
Budgeten är väl inte helt spikad.
ca 5000 är väl ett bra riktmärke men finns det klara motiverade fördelar med en dyrare så why not. Men jag ska inte anlägga motorvägar eller stora industrilokaler utan det är ju för eget bruk runt om hemmet.
 
Om budgeten är 5000 skulle jag helt klart rekommendera 3-80.
Pris med mottagare i svensk nätbutik drygt 5000.
 
Ja då är ju 3-80 def ett alternativ. Och du måste förstås ha en mottagare. Men handla i tyskland, hitta bästa pris på idealo.de.
 
4300:- + frakt från Tyskland. :)
 
GLL2-80 eller 3-80

Fundera på om du har behov av tre linjer kontra priset. Köp från Tyskland.
 
peternicklas
Innan kunde man köpa Dewalts DW073 på Tradera för en billig peng. En mycket prisvärd rotationslaser. Köp till ett stativ så är den komplett för den typ av arbete.Finns på Ebay för $500.
 
Fördel rotationslaser kontra korslaser? Typ nämnda Dewalten kontra nämnda Bosch
 
no_brakes skrev:
Fördel rotationslaser kontra korslaser? Typ nämnda Dewalten kontra nämnda Bosch
Dewalten är väl bara en rotation och inget annat!? 3-80 ger ju tre linjer på samma gång. Två vertikala med 90 grader emellan och en horisontell med 90 grader emellan.
kanon till att loda. Rikta. Perfekt för att resa väggar och dyl då den lägger ut precis 90 grader i golv och tak på samma gång. Dessutom 360 grader runt. Lod med hjälp av brytpunt i golv och tak.

DW073 är inte ens i samma kategori då det enbart är en rotationslaser. Dvs, en roterande linje horisontellt.

även jag har en 3-80 på hyllan och den används flitigt. Supernöjd.
 
PN;
Du jämför ju äpplen och morötter eftersom den gula inte ritar upp lika mycket laserlinjer som den blå, därav prisskillnaden.
3-80 skall med mottagare fungera utomhus för småsaker som en platta.
 
Boschen verkar vara den typ som passar mig bäst.
Dock har jag hittat en Dewalt som också ritar 3 linjer för ungefär samma peng.
DW089KD. Ett paket inkl detektor. För ungefär samma kostnad som Bosch + detektor.

Någon som har något att tycka om denna kontra Bosch?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.