Jag trodde du skulle bulta fast det i golvet men om du ska flytta runt det och platsanpassa det så kanske typ 4st bult är att föredra? Då borde du kunna ställa det plant

• Gilla
nanowire
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Hittils har jag inte hittat något ställe på mitt golv som plant nog för att den inte ska jullra lite. Funderar därför på att gänga ett av hålen i bottenplattan och sätta i en bult. Kan det fungera bra tro?
Om du gängar tre av dina hål med 120° delning och sätter i en skruv i varje gängat hål så borde du kunna justera så att den alltid står stabilt. Tänkte mig att du monterar skruvarna uppifrån, för att inte få plåten för långt från underlaget samt ge en lättare åtkomst (går ju att montera från andra hållet också men då står allt endast på skruvskallarna. Låter du sedan skruvarna vara tillräckligt långa så att du får plats med en mutter mellan plåt och skruv huvud så kan du låsa justerskruven också. Du vill ju inte att de ändrar sig när du "slår och bankar". . Dock ser det ut som om det är en relativt stor dimension på dina hål så skruven blir modell större.....

• Gilla
nanowire
  • Laddar…
Tack för alla förslag, jag får prova att gänga ett hål i taget tills det blir stadigt :)

Efter att ha använt skruvstädet inser jag att det lättare att göra golvet plant lokalt och alltid ställa det där.
Skruvstäd monterat på en rund metallplatta med röd markering på betonggolv bredvid en sprayburk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på ett använd skruvstäd med märkningen 'TOR', monterat på ett arbetsbänkshörn i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tyvärr hjälper det bara delvis, när man bänglar på rejält hjälper inte det heller och jag får ställa tillbaka det i bullseye hela tiden.

Vill inte bulta i golvet, tror inte gjutningen är tjock nog att klara det.
Det jag tänker nu är att istället ha två löstagbara horisontella stag i V-form mot väggen med skruvstädet i spetsen:thinking:

Jag trodde du skulle bulta i golvet då du började med det där stativet.

Vanligen brukar ju skruvstycket vara fastbultat i framkanten på en arbetsbänk så det står stilla.

H heimlaga skrev:
Jag trodde du skulle bulta i golvet då du började med det där stativet.

Vanligen brukar ju skruvstycket vara fastbultat i framkanten på en arbetsbänk så det står stilla.
Jag har inte plats för fast monterat tyvärr. Och mitt golv är nog för klent för att bulta fast i.
Med det sagt får jag ändå ut mycket funktion av skruvstädet på mobil bas, det är mest sånt som att slå med 4 kg slägga i sidled som kunde funka bättre och det gör jag inte så ofta.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.