9 667 läst ·
20 svar
10k läst
20 svar
Ett smidesskruvstäd, renovering och installation
Jag trodde du skulle bulta fast det i golvet men om du ska flytta runt det och platsanpassa det så kanske typ 4st bult är att föredra? Då borde du kunna ställa det plant
Om du gängar tre av dina hål med 120° delning och sätter i en skruv i varje gängat hål så borde du kunna justera så att den alltid står stabilt. Tänkte mig att du monterar skruvarna uppifrån, för att inte få plåten för långt från underlaget samt ge en lättare åtkomst (går ju att montera från andra hållet också men då står allt endast på skruvskallarna. Låter du sedan skruvarna vara tillräckligt långa så att du får plats med en mutter mellan plåt och skruv huvud så kan du låsa justerskruven också. Du vill ju inte att de ändrar sig när du "slår och bankar". . Dock ser det ut som om det är en relativt stor dimension på dina hål så skruven blir modell större.....nanowire skrev:
Efter att ha använt skruvstädet inser jag att det lättare att göra golvet plant lokalt och alltid ställa det där.
Tyvärr hjälper det bara delvis, när man bänglar på rejält hjälper inte det heller och jag får ställa tillbaka det i bullseye hela tiden.
Vill inte bulta i golvet, tror inte gjutningen är tjock nog att klara det.
Det jag tänker nu är att istället ha två löstagbara horisontella stag i V-form mot väggen med skruvstädet i spetsen
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tyvärr hjälper det bara delvis, när man bänglar på rejält hjälper inte det heller och jag får ställa tillbaka det i bullseye hela tiden.
Vill inte bulta i golvet, tror inte gjutningen är tjock nog att klara det.
Det jag tänker nu är att istället ha två löstagbara horisontella stag i V-form mot väggen med skruvstädet i spetsen
Jag har inte plats för fast monterat tyvärr. Och mitt golv är nog för klent för att bulta fast i.H heimlaga skrev:
Med det sagt får jag ändå ut mycket funktion av skruvstädet på mobil bas, det är mest sånt som att slå med 4 kg slägga i sidled som kunde funka bättre och det gör jag inte så ofta.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Allt om skorstenar: Från renovering till nyinstallation – experten tipsar
Artikelkommentarer -
Badrumsrenovering elinstallation
Badrum -
Felaktig renovering och elinstallation i badrum?
Badrum -
Pris för installationer vid badrumsrenovering
El -
Elinstallation vid köksrenovering av elfirma.
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m.