9 941 läst ·
13 svar
10k läst
13 svar
Ryobi spikpistol
Hej,
Nästa vecka reser vi stomme på mitt garage och jag kommer därefter att klä in det med liggande panel. Jag har spånat lite på Ryobi R18N16G-0 spikpistol, mestadels för att jag inte ha 3-fas ännu för kompressor och dels för att jag har en massa andra verktyg från just Ryobi med samma batterisystem.
Frågan är dock, är den något att ha? Eller är det att kasta pengarna i sjön?
Kan få låna en liten 1-fas kompressor från farsgubben men den lär ju gå varm nr man väl sätter igång, annars vete fan hur jag ska lösa detta. Spika för hand känner jag mig för väl att det går bara inte. Garaget kommer även att vara 120kvm med 4m väggliv så blir en del spikande.
Mvh Jonas
Nästa vecka reser vi stomme på mitt garage och jag kommer därefter att klä in det med liggande panel. Jag har spånat lite på Ryobi R18N16G-0 spikpistol, mestadels för att jag inte ha 3-fas ännu för kompressor och dels för att jag har en massa andra verktyg från just Ryobi med samma batterisystem.
Frågan är dock, är den något att ha? Eller är det att kasta pengarna i sjön?
Kan få låna en liten 1-fas kompressor från farsgubben men den lär ju gå varm nr man väl sätter igång, annars vete fan hur jag ska lösa detta. Spika för hand känner jag mig för väl att det går bara inte. Garaget kommer även att vara 120kvm med 4m väggliv så blir en del spikande.
Mvh Jonas
Nej, den pistolen kan du inte använda till panel!
Det är en dyckertpistol avsedd för lister, foder och innerpanel.
En 1-fas kompressor räcker förmodligen gott och väl till att spika panel, jag själv använde en billig Jula kompressor (1-fas, 50liter) till mitt garagebygge.
Det är en dyckertpistol avsedd för lister, foder och innerpanel.
En 1-fas kompressor räcker förmodligen gott och väl till att spika panel, jag själv använde en billig Jula kompressor (1-fas, 50liter) till mitt garagebygge.
Hmm, ok. Så denna funkar inte att spika utvändig panel?FredrikR skrev:
Mvh Jonas
Hmm, ok. Då har jag nog missuppfattat detta..Stefan N skrev:
Hmm ja det kanske funkar iaf, när jag tänker efter.. Vet att syrrans gubbe har någon billig pistol från jula.. Kanske funkar då?A Emil_K skrev:
Verktygstokig
· Halland
· 8 311 inlägg
Produkter som diskuteras: "dyckert"
Dyckert
Dyckertspikar är särskilt utformade med ett koniskt format spikhuvud, vilket gör att de kan sjunka in i materialet efter infästning. Denna funktion gör att spikhuvudet blir nästan osynligt efter infästning, vilket gör dyckertspikar till ett
Läs mer
Hmm, det är ju dyckert jag tänker på. Det ska jag alltså inte använda? Det är nog det den pistolen är gjord för.A Emil_K skrev:
Ok tror jag är med. Då har jag tillgång till fel pistol. Är nog dyckert som den är för.FredrikR skrev:
Det är "evedalspanel" som ska på, trodde man skulle använda de små, dyckert för att få osynliga skallar. Likt Moelven inomhuspanel.
Mvh Jonas
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
