Jag har alla maskiner som finns och lite till, bearbetar metall dagligen, sticksågen använder jag till minst 95% när nått ska kapas, med rätt blad är den grym, prio ett är att det man ska såga i sitter fast. Är ytan känslig, som i detta fall färg, tejpar man bredvid snittet, den gula byggtapen är bäst för det.

Isakare Isakare skrev:
Jag har alla maskiner som finns och lite till, bearbetar metall dagligen, sticksågen använder jag till minst 95% när nått ska kapas, med rätt blad är den grym, prio ett är att det man ska såga i sitter fast. Är ytan känslig, som i detta fall färg, tejpar man bredvid snittet, den gula byggtapen är bäst för det.
Tack, detta kommer jag att testa förutom bågfilen då såklart. Har nya metallblad till sticksågen.

Tack för alla svar, jag har nu fått tillräckligt med input för att ta tag i detta. Har även pratat med återförsäljaren. Snitten kommer inte att synas så jag testar sticksåg med nya metallblad. Har även bågfilen tillhands med nytt blad.

• Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Glömde nått mycket viktigt. Glöm inte skyddsglasögon när du kör sticksåg i metall.
Risken att få spån i ögonen är typ 100%

• Gilla
Pysslarn och 2 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Glömde nått mycket viktigt. Glöm inte skyddsglasögon när du kör sticksåg i metall.
Risken att få spån i ögonen är typ 100%
Yes! Självklart.

Bra val, sticksågen kommer fungera utmärkt med rätt blad.

Rören kapar du snabbast och snyggast med en rörkap. Biltemas är helt ok för enklare jobb.

Campar Campar skrev:
Bågfil...
Till slut blev det trots allt endast bågfil, hade grymt flyt med måtten och antalet kapningar sjönk drastiskt. Ett litet bildbevis.

• Välfylld vit garderob med flera öppna hyllplan och utdragbara korgar, precist installerade i ett rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
1979 och 3 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.