8 932 läst ·
22 svar
9k läst
22 svar
Kapa i metall, elfasystem
Jag har alla maskiner som finns och lite till, bearbetar metall dagligen, sticksågen använder jag till minst 95% när nått ska kapas, med rätt blad är den grym, prio ett är att det man ska såga i sitter fast. Är ytan känslig, som i detta fall färg, tejpar man bredvid snittet, den gula byggtapen är bäst för det.
Tack, detta kommer jag att testa förutom bågfilen då såklart. Har nya metallblad till sticksågen.Isakare skrev:
Jag har alla maskiner som finns och lite till, bearbetar metall dagligen, sticksågen använder jag till minst 95% när nått ska kapas, med rätt blad är den grym, prio ett är att det man ska såga i sitter fast. Är ytan känslig, som i detta fall färg, tejpar man bredvid snittet, den gula byggtapen är bäst för det.
Tack för alla svar, jag har nu fått tillräckligt med input för att ta tag i detta. Har även pratat med återförsäljaren. Snitten kommer inte att synas så jag testar sticksåg med nya metallblad. Har även bågfilen tillhands med nytt blad.
Produkter som diskuteras: "skyddsglasögon"
Skyddsglasögon
Skyddsglasögon är ett oumbärligt tillbehör för att skydda dina ögon från potentiella skador orsakade av skräp, damm, kemikalier eller intensivt ljus under arbete. Vårt sortiment av skyddsglasögon erbjuder högkvalitativa produkter som
Läs mer
Självbyggare
· Stockholm
· 10 263 inlägg
Rören kapar du snabbast och snyggast med en rörkap. Biltemas är helt ok för enklare jobb.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden