S
swirve: Ok, verkar inte var några avgörande skillnader även om det är smutt att ställa vinkeln framifrån o slippa sträcka sig. Nu verkar inte gcm 10 sd gå att hitta utanför sverige. Jag siktar på en såg runt 5kkr, så då går den bort. 350-254 verkar gå att få tag i för strax under 5kkr. Hur står sig Bosch mot tex. dewalt dw 717 xps?
13 svar · 6,3k läst
K
Kane: Du behöver förmodligen 3/8"-slang för mutterknackaren.
13 svar · 10,8k läst
·
J
jojo99: [citat] Är inte kraften den hamrar med det som mäts i Joule? Där ligger ju båda de nämnda Bosch:arna högre än den makitan??
3 svar · 3,2k läst
Ola C
Ola C: [citat] Du kan få min gamla motor gratis om du vill ha nåt att roa dig med;)
9 svar · 1,5k läst
·
J
jorlin: Sedär då va dom närmare än man trodde. Tack för svar.
3 svar · 1,2k läst
FemTummar
FemTummar: Tack, det var ett utmärkt svar. Sprängskissen svarade på hur jag skulle göra för att få isär den. Nu har jag tagit av knivhållaren, roterat den ett halvvarv och satt tillbaka den igen. Mer behövdes inte, det var rätt och slätt märkningen som inte stämde med verkligheten.
2 svar · 7,3k läst
Ola C
Ola C: Nä ingen låda, suger med dammsugaren kopplad direkt till fräsen, precis som om man kör fräsen handhållen. Jag har ingen T11 men principen är densamma. Edit. Ja just det, vi har ju samma fräs @vectrex jag moddade min lite (svarvade en platta som täppte till runt axeln) för att få bättre sug.
19 svar · 6,2k läst
A
Arne999: Frågan gäller inte om det är ok att suga aska eller ej. Askbehållaren bär jag alltid ut och slänger. Syfftet med damsugaren är att det blir så jäkla bösigt runt kaminen (eldar mycket) och hade man haft ett uttag brevid så hade det underlättat livet
3 svar · 940 läst
Hedens
Hedens: Älskar när den krassa verkligeheten kommer fram. Den är kass! Då så.
2 svar · 1,3k läst
·
H
hempularen: Att försöka följa en rak linje med en handöverfräs går inte, oavsett hur bra du ser var du kör. Du måste följa en mall eller kanten eller vad som finns tillgängligt. När du sågar utefter en linje, så har du en mall. Sågen använder sågspåret som mall.
4 svar · 3,3k läst
S
smurfen72: [citat] Var det utom hus i stark kyla använde en Hilti laser instrument för avvägning i stark kyla och den visade fel och när vi kollade specen och vid kallare än -10 drog fel avvikelsen iväg. Nu var det här ca 15 år sen så kvalitets instrument visar säkert bättre i dag.
31 svar · 10,9k läst
·
M
Mikael 81: Låter utmärkt! Den där blandningen ska jag testa.
7 svar · 3,6k läst
·
S
sinuslinus: Känns som en skoluppgift? Cirkelsåg är ett samlingsnamn för sågar med en rund sågklinga. På byggen kallar man en handhållen cirkelsåg för handklinga. Klyvkniv och skydd över sågklingan är krav. Använd inte sågen om någon skruvat bort något av dem. https://www.av.se/globalassets/filer/publikationer/broschyrer/anvand-skydden-vid-snickerimaskiner-och-byggsagar-broschyr-adi459.pdf
3 svar · 5,7k läst
L
Lennart Lind: Någon som vet om denna kommer passa in i dammsug uttaget till Festool kapex 60? Om inte finns det något adapter att fästa på denna befintliga eller måste jag köpa en helt ny slang? Maskinen är Nilfisk Aero. Adaptern fungera perfekt till Bosch kapsåg
0 svar · 1,7k läst
Vulcan61
Vulcan61: Ok ser nu att kapex 60 set med vinkel och led ljus går på 700 kr mer. Få se om mitt paket inte har gått iväg ännu så lägger ja till det.. ingen mening snåla på 700 heller när man ändå köper festool
7 svar · 3,5k läst
·
Alltgår
Alltgår: Köpte den på Swedol. Känns mycket gedigen.
3 svar · 994 läst
M
MoggeS: Haha den var bra!
2 svar · 5,8k läst
M
M
martinradbo: [citat] Säkert sant. Usprungskompressor har i alla fall klarat att i praktiken driva en Senco 4"-pistol även om det var på gränsen. Den går ju på kompressorns maxkapacitet då, men funkar gör det. Har även målat med spruta samt gjort det mesta annat med maskinen. :-)
9 svar · 23,6k läst
·
J
josa100: [citat] Det kan man tro. Nej tre tider och du får välja vilka veckodagar. Är väl antagligen så att Eberspächer har en dyrare version där man kan välja som man vill. Hursom bekräftar det min fördom om att tysk elektronik är ålderdomlig.
48 svar · 20,1k läst
·
M
-MH-: Skrev lite i den här tråden. :) https://www.byggahus.se/forum/threads/bocka-22mm-hart-kopparroer-billigt-bockverktyg-soekes.275480/
24 svar · 11,8k läst
S
SnickareHobb: Fina maskiner. Men jag skulle inte ta mig runt den där cirkelsågen, om jag ens skulle få in den i mitt snickeri. Man måste ha gigantiska ytor. Men säkert en bra maskin. Själv väljer jag Hammers bandsåg pga takhöjden. Hade jag bara haft 20 cm högre i tak så hade jag valt Felder 510. Jag har dock inte sett någon av dem i verkligheten, så det är bara baserat på vad jag läst på
2 svar · 3,3k läst
Otto-Von-Stern
Otto-Von-Stern: Ja sladdmaskin känns som en självklarhet @Daniel_N Bosch gbm 23-2 verkar kompetent men lite begränsat användningsområde. Vill gärna ha en maskin som är lite mer allround. Profit har jag aldrig använd, de såg lite märkliga ut utan tänder men jag ska köpa på mig några och testa, tack för tipset.
6 svar · 2,8k läst
R
Robert-san01: Profit sågar är super! Fick tipset för gips att när centrumborren gått in, kör då med max fart _baklänges_! Det för att rispa bort översta skiktet. Sedan kör man på som vanligt. har provat det på lite andra materiel också och det funkar mycket bättre än att köra på direkt. Sedan är det kanske inte den optimalaste sågen för fina snitt, de har en HSS variant som ger finare
7 svar · 4,9k läst
Ljus
Ljus: Om det blir väldigt varm kan man trä på lite siliconslang över ledarna som ett extra värme/isolationsskydd.
6 svar · 1,8k läst
M
mattie_river: [citat] Tack för svar! Jo, jag har sett det företaget på nätet. Verkar lite bekymrad bara att det verkar lite tunt i övriga Sverige. Jag är mer bekymrad för för servicenätet än själva maskinerna.
3 svar · 877 läst
A
Allmänobildad: https://www.verktygshandlarn.se/product/styrskena-universal-fsu-1400-aeg-powertools
1 svar · 8,2k läst
Jckssn
Jckssn: [citat] Njae, nya 18v batterisystemet till dragarna mm. Är ju bakåtkompatibelt, verkar bara för nu vara slipmaskinera som får det nya. Sen känner jag noll behov av batteridrift till mina slipmaskiner då dom ändå ska kopplas till dammsugaren, då är en sladd inte ivägen.
3 svar · 1,5k läst
Alltgår
Alltgår: Uppdaterar här lite. Nödköpte rostfri skruv 6.3*75 eftersom det var helg. Skulle skruva fast fot till pollare i betongfundament, i plugg. Fick dra rätt hårt, men inte onormalt hårt. En av skruvskallarna knäcks och jag får inte loss resten ur pluggen. Jävligt kul.
48 svar · 31,3k läst
S
SueCia: [citat] Vi har samma uppfattning, det verkar inte gå att lägga in ett veckoschema otroligt nog. :(
3 svar · 2,1k läst
·
Hedens
Hedens: Har kört det tricket innan inbillade mig att den här limskarven ska ge lit mer stadga. Men prislappen får mig att överväga andra metoder...
7 svar · 1,6k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.