hsd
hsd: Det yen bra maskin, kolla runt på olika leverantörer då priset på denna varierar väldigt mycket Välj en som en extra vanlig chuck medföljer då Bosch är dyra på tllbehör
5 svar · 1,9k läst
D
DinGranne: @mattiasp Fantastisk instruktion på hur man ställer en Mortens Rikt/Planhyvel H410 o liknande! Om du eller någon moderator tycker mina sista meddelande bättre hör hemma under en ny tråd får ni gärna flytta dem för senare så andra noviser kan finna instruktioner i framtiden.
9 svar · 2,7k läst
L
henke_benke: [citat] hittar bara granat tyvärr
5 svar · 873 läst
K
Kallebo: Hoppas de gör den lite längre så att det inte blir så mycket vikande :) Min längsta tumstock just nu är 160 cm Stod faktiskt senast idag och svor lite över att min tumstock var lite kort. Men 240 skulle inte räckt heller när jag skulle mäta fram 254 cm. 160+96 fungerar.. Det viktigaste är att man har en hel ände tycker jag
7 svar · 999 läst
S
StefanNn: Glad jag blir att höra att det fungerar bra. Kommer kunna använda multimaskinen till så mycket mer också. Att det går mer sandpapper kan jag nog acceptera med tanke på att jag inte slipar så mycket. Tack för hjälpen!
3 svar · 1,0k läst
Fotografen
Fotografen: Atika 375133, samma? https://www.ahlsell.se/10/verktyg--maskiner/elhandverktyg-och-maskiner/betongutrustning/betongblandare/124105/ [bild]
9 svar · 6,3k läst
Johnny Glader Hellebladh
Johnny Glader Hellebladh: [MEDIA=youtube]fNZWlLPw0HI[/MEDIA] smidig liten mall :D
0 svar · 1,1k läst
N
Nils82: Brammer är ett alternativ.
13 svar · 12,2k läst
D
dostoro: [citat] Då lämnar jag över till de som kan oljor då min expertis ligger i vad som är bäst för läder och skinn. :)
18 svar · 8,6k läst
A
Agorazo: Kikade lite på din dammsugare. Ska du suga mycket och renovera så kanske det kan vara läge med en annan grovis. Jag köpte en nilfisk Aero 26 när den var nedsatt. Uppskattar elstarten för verktyg och den långa slangen mycket. Så ha kvar din grovis men håll utkik efter ett bra klipp när det kommer. Kanske black Friday eller mellandagsrean kan ha något?
12 svar · 2,2k läst
D
dostoro: Som ett bra budgetförslag kan jag rekommendera Einhell TE-VC 1820 SA (mellan 700-1000kr). Den är komplett med rejäla stålrör, 2,5m slang,tyst (70dB) bra förvaring för munstyckena samt har separat kylning för motorn. Jag använder den till alla handmaskiner samt till generell dammsugning av snickarboden under de senaste 3 åren. Den enda modifikationen jag gjort var att skippa
12 svar · 1,6k läst
·
A
asje: Tack för informationen! Ska över till vårt södra grannland på lördag och om allt verkar ok så blir det affär. :D
3 svar · 1,2k läst
ceson
ceson: Ja borra hål och sticka igenom sågbladet, en enkel och snabb operation om man kör med piggade blad lite knöligare med opiggade. Nyckelringar blir ofta inte plats för ett så stort hål så jag får igenom piggat blad. Min såg tycker jag är lite bökig att köra opiggat för då har jag två lösa hållare som bladet skall skruvas i sedan skall dessa hängas på sågen, så det gäller att
16 svar · 8,0k läst
nanowire
nanowire: [citat] Nej, det menade jag inte. Men det är också ett gott råd, och som man brukar säga; Ett gott råd kommer sällan ensamt men välter ofta stort lass (med grus).
28 svar · 4,6k läst
·
kengren51
kengren51: Jag har köpt reservdelar till Kärcher på https://www.ransomspares.co.uk/ - fungerar perfekt. Bra pris och snabb leverans. Försökte först i Sverige (Sundsvall) men återförsäljaren hade inte ens reservdelskatalog, efter mycket om och men kom en reservdel men det var fel. Nu har alting löst sig.
2 svar · 31,8k läst
B
Brok30: Hej! Jag har en Plan- o rikthyvel som 'tjuter' när jag startar den. Enligt manualen skall det finnas en 'kopplingshylsa' med en 'spännklämma' som dras åt när spelet i kopplingen blir för stort och det uppstår detta 'tjut' vid uppstarten av maskinen. Någon som vet något om detta och var på maskinen denna 'spännklämma' sitter.??? Har letat och petat men ej funnit något som jag tycker
0 svar · 1,1k läst
Murkenlurk
Murkenlurk: Jag förstår att verktygstillverkare gärna skriver ett högt och teoretiskt effektväde på sina elektriska verktyg. Men hur jämförbara är egentligen batteridrivna och nätdrivna verktyg. min nätdrivna gräsklippare säger att den drar 1600W, kan man göra några antagande om hur "stor" motorn är då? Stiga har gräsklippare med 80V batteri och anger att motorn drar 250W, det låter ju
0 svar · 1,3k läst
GK100
GK100: Ta lite fler bilder över de olika delarna. Det som syns på bilden verkar vara lampa och tryckknapp dvs något som styr ett relä eller kontaktor och inte motorn direkt. Med märkningen där borde det stå X2 och 21 på andra sidan.
13 svar · 3,1k läst
·
Jckssn
Jckssn: Jag skulle gå till hydroscand dom kan måttanpassa slang med pressade anslutningar till dig, dessutom till hyffsade priser.
5 svar · 2,8k läst
·
B
Broken arrow: [citat] Har mer koll på riktiga svarvar :) men kan ge lite tips i alla fall. För kolla gängan behöver du två saker. 1 gängtolk sån här http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Skarverktyg/Gangverktygssats/Gangtolkar-2-st-2000016879/ både för tum och metriskt är fördel (vet ju inte vilken typ av gänga det är, gissar på tum). 2 mät hur tjock skuven/hålet är. Sen är det bara gå efter
2 svar · 2,1k läst
dof
dof: Grov slang så funkar det för luften har du ju komprimerad i tanken. Du får kanske vänta någon gång på att kompressorn ska hinna ladda men fungerar gör det.
1 svar · 1,3k läst
Daniel_N
Daniel_N: ....Bara för jag är aningen öppen för alternativa stavningsnormer innan kl 9 ;)
16 svar · 5,9k läst
·
M
MagicFingers: Jag hittade ett paket med 40 korn med....
9 svar · 10,7k läst
·
Fotografen
Fotografen: Brukar heta "sänghake". Botanisera lite här, kan finnas något liknande:https://www.specialbeslag.se/kopplingsbeslag
3 svar · 3,8k läst
·
Ljus
Ljus: Biltema har en teflonspray bra glid och inget kladd
4 svar · 4,2k läst
S
smurfen72: Man brukar bygga 1 staket och sen använder man det som mall så de andra blir likadana men bygg svetsbord om du vill ha ett.
16 svar · 24,0k läst
·
Bezt
Bezt: Ok. Nå äl, har 2 st Tormek. Kanske 1200kr då med prutmån
8 svar · 22,4k läst
·
L
Lennart Lind: Min Bosch hade det fastnat en spillbit som flugit upp i kanaelen därför sög den så dåligt.. nu suger den faktiskt upp det mesta. Sätter man handen för utsuget så är det mycket bättre sug i den än Festool faktiskt. Så ja få ta tillbaka att de suger dåligt!!!
26 svar · 7,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.