Och nej, det kanske sällan blir problem med trådbandat. Sen är det ju så att tråden kan hamna under huvudet och man kan få problem med rost efter något år.

Gör man åt sig själv kan man lika använda plastbandad vid panelspikning på en gång. :)

De olika bandningstyperna finns av en anledning. Inte för att jävlas med kunden. Till skillnad från de olika graderna på alla märken... :) börjar dock bli mer standardiserat..

E
Överlägset. Handlar det mesta på karl hedin samt fresk så det löser mitt problem

• Gilla
ramafred
  • Laddar…
Nej men skulle säga att gas är det "sämsta" alternativet idag.
Luft är oslagbart om man är produktionsdriven.
Även batteri är bättre än gas enligt min uppfattning.

• Gilla
hus520
  • Laddar…
E
Har du bauhaus i närheten så kan du plocka hem denna spikpistol för runt 3700 kr på prisgarantin. Det tycker jag verkar prisvärt.

• BASSO spikpistol för rullband 90 mm modell C38/90 på en webbshopssida.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
H
B Byggfan skrev:
Ok. Misstänkte detta

B Byggfan skrev:
Kan bara hålla med. Ångrar idag att jag köpte gas innan vi började bygga på huset. Merkostnaden för en gaspistol hade idag med råge varit betald med tanke på hur mkt pengar jag lagt på gas samt det gånger jag har blivit stillastående på kvällar och helger pga av att gasen är slut.

(Borde givetvis ha ett lager med minst 5 patroner hemma, men det är lätt att vara efterklok)

E
Provsköt spikpistolen som jag köpte med 4" (Basso 38-90), vilken otrolig skillnad på 34 gradiga raka och rundbandade skott. Med panelnos blir det inte ett tillstymmelse till märke där man skjuter.

• Gilla
ramafred
  • Laddar…
Svar på det hela.
Det blev Basso-pistolen. Helnöjd! Ligger skönt i handen och lätt att ladda om och ställa in. Något jag märkt är att om jag trycker på med runt 8 bar, så hjälper det inte vilket djup jag ställer in för den skjuter in spiken genom ytan på virket = inte bra vid panelmontage. Sänkte trycket på kompressorn till 5-6bar och det löste problemet! Bra köp enligt mig!

Kul att du blev nöjd. :strong:

• Gilla
Brallan84
  • Laddar…
E
Jag har nu skjutit runt 2-3 tusen spik med min nu och den funkar kanon. Har periodvis problem med panelspik 47mm att den skjuter dubbelskott. Vad kan detta bero på?. Trycket ligger runt 6 par och trycket är bra gällande inträngingen i virket.

Du är inte tillräckligt snabb med triggerfinger, rekylen gör att du då skjuter dubbelt, händer mig med ibland.

E
X xLnT skrev:
Du är inte tillräckligt snabb med triggerfinger, rekylen gör att du då skjuter dubbelt, händer mig med ibland.
Misstänkte skit bakom spaken. Det blir alltid värre i slutet av arbetspasset=trött/seg (y):coffee::coffee:

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.